برگزاری مراسم عزاداری رحلت حضرت امام خمینی(ره) در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) زنجان

مراسم عزاداری بیست و هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۲۲۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، به مناسبت فرارسیدن بیست و هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) مراسم سوگواری با حضور کلیه کارکنان تیپ و با سخنرانی حجت الاسلام دکتر احمدی از اساتید حوزه و دانشگاه در حسینیه تیپ 36 انصارالمهدی(عج) زنجان برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی در ابتدا ضمن گرامیداشت رحلت حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام ،‌حقيقتا، امام و رهبر الهي بود لذا فريادی كه او سرداد ، فرياد اسلام و فرياد خدا بود و به بركت نام و راه خدا ، با دل ها رابطه برقراركرد و دل ها را در قبضه گرفت. هميشه همين جور است كه وقتي پاي يك امر الهي به ميان آمد، يافته هاي طاغوتي به خودي خود كنار زده مي شوند. مهم اين است كه آن امر الهي ،‌آن عزم و آن اقدام الهي ، قدم به ميدان بگذارد؛« َفاِذا دَخَلتُموهُ فَاِنكُمْ غالِِبُونْ». كنار كه بنشيند، هيچ اثري ندارد .

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه دشمنان امام درصدد تحریف شخصیت اسلام از گذشته تا حالا هستند، افزود: باید برای جلوگیری از تحریف شخصیت امام به سخنرانیهای مقام معظم رهبری(مدظله اعالی) رجوع کنیم چرا که بهترین تبیین کننده شخصیت امام ایشان هستند .

حجت الاسلام احمدی به فرموده مقام معظم رهبری به سه بعد مهم مکتب امام اشاره کردند و خاطرنشان کردند : معنویت ، عقلانیت و عدالت از سه ویژگیهای مهم حضرت امام بود معنویت حضرت امام برگرفته از آیات قرآن بود و دومین بعد شخصیتی امام عقلانیت بحث جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از مکتب اهل بیت بود و مبارزه با استکبار ستیز بود .

حجت الاسلام احمدی گفت : بزرگترين انسانها ،بالاترين تقدسها و دانش ها، وقتي وارد ميدان نشود و كنار بنشيند ، همه امواج از روي سر او رد خواهد شد و عقب مي ماند؛ اما وقتي كه آنچنان ايمان و عزمي ،آن چنان دانش و دل پر نور و با صفايِی وارد ميدان شد، آن وقت «سحر با معجزه پهلو نزند ، دل خوش دار» هر سحري با آمدن معجزه، باطل ميشود. وقتي عصاي موسي وسط آمد،«اما جئتم به السحر»، آن چيزي كه شما به ميدان آورده ايد ، جادو و فريب است؛ حقيقت نيست . حقيقت، عصاي موسي است ؛ وقتي وارد شد، همه آن سحرها مثل سايه اي كه در مقابل فروزش يك چراغ از بين ميرود، از بين ميروند. امام اين كار را كرد؛ لذا دل ها جذب شد. بعضي تعجب مي كنند؛ در تحليل اين پديده مانده اند كه چطور شد در آن نظام فاسد و باطل كه همه عوامل فرهنگي، جوان ها را به سمت فساد سوق مي داد، ناگهان جوان ها جلو آمدند و اين انقلاب عظيم ، راه افتاد! علت، اين است. اين تحليل جامعه شناسي و روان شناختي كاملاً واضحي هم دارد.

این استاد اخلاق تصریح کرد: امام با مركب وارد اين ميدان شد كه هر كه بر آن مركب ، سوارباشد ، مي تواند همه خفتگان را بيدار كند.بزرگترين هنر انقلاب كه امام، آن را فتح الفتوح انقلاب دانستند، نوراني كردن جوان ها بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار