استاندار زنجان:

ایجاد دو هزار فرصت شغلی جدید با اتمام پروژه های در دست اقدام در زنجان

با اتمام پروژه های در دست اقدام، گام های موثری در توسعه اشتغال استان برداشته شده و دو هزار فرصت شغلی جدید در زنجان به وجود خواهد آمد.
کد خبر: ۸۸۶۸۲۶۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم بهره برداری از شرکت تولید عایق های الکتریکی پارس که در پایان سفر یکروزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان زنجان انجام شد، بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی در استان و کشور تاکید کرد و گفت: با حمایت تمامی مدیران در استان و کشور از سرمایه گذاران بخش خصوصی، شاهد درخشش چندبرابری این حوزه و رونق اقتصاد و اشتغال خواهیم بود.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه در کشور و استان زنجان قدم های موثری در زمینه ایجاد اشتغال برداشته شده و برای بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه جایگاه ویژه ای تدارک دیده شده است، افزود: در سال ۹۵ بیش از ۲۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان تشکیل و مشکلات بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی بررسی و رفع شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نظیر عدم توان پرداخت معوقات بانکی و مسائل آن ها با تامین اجتماعی جزو دستاوردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در کارگروه رونق اقتصادی استان زنجان ضمن صیانت از ۸ هزار شغل متزلزل، بیش از ۶ هزار شغل جدید نیز ایجاد شده است، تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری صنعتی و معدنی استان زنجان تا پایان سال ۹۲ حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم تا پایان سال ۹۵ به بیش از ۵۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان در میزان سرمایه گذاری صنعتی به بهره برداری رسیده، رتبه چهارم کشور را داراست، اظهار داشت: استان زنجان در میزان سرمایه گذاری صنعتی به بهره برداری رسیده، رتبه چهارم کشور را داراست.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه45 هزار شغل در واحد های صنعتی استان وجود دارد، افزود: 32 درصد میزان اشتغال استان در حوزه صنعت و معدن تحقق یافته و با تکمیل ۶ طرح بزرگ صنعتی تا پایان شهریورماه، بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی از طریق بخش خصوصی به این بخش افزوده خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: با اتمام پروژه های در دست اقدام، گام های موثری در توسعه اشتغال استان برداشته شده و دو هزار فرصت شغلی جدید در زنجان به وجود خواهد آمد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه میزان مبادلات صادراتی از گمرکات استان در سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیون دلار بوده است، گفت: حجم سرمایه گذاری خارجی ثبت شده در استان زنجان تا پایان سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار گزارش شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار