استاد حوزه علمیه:

مشکلات جوامع اسلامی به خاطر دوری از قرآن است

حجت الاسلام سبحانی در محفل انس با قرآن کریم سپاه ناحیه فارسان گفت: مشکلات و بدبختی جوامع اسلامی، به خاطر دوری از قرآن و حقایق و معارف آن است.
کد خبر: ۸۸۶۸۳۰۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم با حضور نیروهای پایور و وظیفه سپاه ناحیه فارسان در حسینیه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار و دو تن از قاریان شهرستان به تلاوت مجلسی آیات کلام الله مجید پرداختند.

در ادامه این محفل نورانی، حجت الاسلام سبحانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت ماه مهمانی خدا، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی است. پذیرایی خداوند از بندگان خود در این ماه که یک پذیرایی معنوی است عبارت است از؛ گشودن درهای رحمت و مغفرت و مضاعف کردن اجر و ثواب اعمال خیری که بندگان در این ماه انجام می‌دهند.

وی، افزود: روزه ماه رمضان هم یکی از مواد همین ضیافت عظیم الهی است، که مایه تصفیه روح انسان و ایجاد زمینه طهارت قلبی روزه‌دار است.

حجت الاسلام سبحانی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است. انس با قرآن، معرفت اسلامی را در ذهن ما قوی‌تر و عمیق‌تر می‌کند. مشکلات و بدبختی جوامع اسلامی، به خاطر دوری از قرآن و حقایق و معارف آن است.

استاد حوزه علمیه قم، تأکید کرد: آن کسانی از مسلمانان که معانی قرآن را نمی‌فهمند و با آن انس ندارند وضعشان معلوم است. حتی کسانی هم که زبان قرآن زبان آنهاست و آن را می‌فهمند، به خاطر عدم تدبر در آیات قرآن با حقایق قرآنی آشنا نمی‌شوند و انس نمی‌گیرند.

وی، گفت: براى شناخت قرآن و بهره‏مندى بیشتر از آن باید مراحلى را طى كرد که از مهمترین آنها می توان به آشنایى با اهداف قرآن و محورهاى اساسى آن، آشنایى با ابزار و شرایط فهم قرآن، رعایت آداب تلاوت قرآن و رفع موانع فهم قرآن اشاره نمود.

ارسال نظرات