حجت الاسلام سرافراز:

یاد و نام امام(ره) در اذهان ملتها جاودانه خواهد ماند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع)، حضرت امام خمینی(ره) را مصداق بارز " کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم"، دانست.
کد خبر: ۸۸۶۸۳۱۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین سوگواری بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و بزرگداشت سالروز قیام خونین 15 خرداد، به تبیین ویژگی های بارز شخصیتی معمار کبیر انقلاب پرداخت.

حجت الاسلام کریم سرافراز با اشاره به حدیث شریف امام کاظم علیه السلام پیرامون قیام مردی از دیار قم و ویژگی های یاران وی، اظهار کرد: 14قرن بعد از بعثت پیامبر گرامی اسلام، مردی از پرورش یافتگان مکتب پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم در ایران قیام کرد، که این شخصیت عظیم در بندگی خدا، حق جویی، حق طلبی، خروش بر دشمنان و استقامت در راه خدا بر اجداد طاهرش حضرت آدم، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و جد گرامی اش حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم اقتدا نمود و مثل جد بزرگواش حضرت علی علیه السلام با اراده آهنین و بیانات و کلام نافذ، پرده تاریکی ها و جهالت ها را درید و جبهه باطل را یکسره به مبارزه طلبید.

وی، ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) یگانه شخصیتی بود که از جمارانِ ساده که بسیاری از سردمداران دنیا را مات و مبهوت کرده بود، جهانی را رهایی بخشید و ملتهایی را از زیر یوغ ستم آزاد ساخت.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) تالی تلو و پیرو معصومین علیهم السلام بود که ارزش های انسانی در وجودش هماهنگ رشد کرده بود.

وی، شجاعت، ایمان قوی، اعتماد به نصرت الهی، اعتماد و اعتقاد عمیق به توده های مردم، خستگی ناپذیری در راه الهی، ایمان به هدف را از دیگر ویژگی های بارز شخصیت حضرت امام خمینی(ره) برشمرد و به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری سه باور قلبی بنیانگذار جمهوری اسلامی را تبیین کرد.

حجت الاسلام سرافراز گفت: باورهای حضرت امام خمینی(ره) به خدا، مردم و خود؛ قاطعیت، شجاعت و استقامت را در وجود ایشان متجلی کرده بود.

وی، افزود: حضرت امام خمینی(ره) به تمام معنا "حسبنا الله و نعم الوکیل" را باور داشت و به معنی حقیقی مردم را باورنموده بود و اعتقاد داشت این ملت با ایمان و باهوش و شجاع هستند.

این مقام مسئول، تأکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) ایمان عمیق مردم را شکوفا و غیرت دینی آنها را برانگیخت و در یک کلام ؛ ملت در چشم امام بزرگوار عزیزترین، و دشمنان مردم منفورترین افراد بودند.

وی، گفت: حضرت امام خمینی(ره)، اعتماد به نفس حقیقی و واقعی داشت و "ما می توانیم" را به ملت ایران تعلیم فرمودند؛ البته قبل از این که این باور را به ملت بیاموزند، در وجود خویش به منصه ظهور رسانده بودند.

حجت الاسلام سرافراز، افزود: 100 سال تمام به مردم ما القاء کرده بودند که نمی توانیم، ما هم باورمان شده بود که نمی توانیم، زیرا یکی از ابزار تسلط مستکبران بر کشورها و ملتها این بود که آنها باور کنند نمی توانند، تا حرکتی از آنها برای استقلاب سر نزند.

وی، شخصیت انقلابی حضرت امام خمینی(ره) تا پایان عمر بابرکت و حیاتش را یادآور شد و گفت: خیلی از انقلابیون در تاریخ را می بینیم که وقتی پیر می شوند دچار محافظه کاری شده و حتی حرفهای اولیه خود را پس می گیرند؛ اما بیانیه های آخر عمر شریف حضرت امام خمینی(ره) انقلابی تر از اول بود و با همان استقامت مد نظر آیات قرآن کریم در راه خود استوار بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، تأکید کرد: این سه باور، راه و طریق حضرت امام خمینی(ره) را زنده نگهداشت و در وجود مردم و جوانان و اقشار مختلف همگانی شد و آنها با اعتماد به نفسی که از امام(ره) گرفتند توانستند در میدان های مختلف بدرخشند.

وی، در پایان، حضرت امام خمینی(ره) را مصداق بارز " کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم"، دانست و گفت: یاد و نام امام(ره) همواره در اذهان ملتها جاودانه خواهد ماند.

در این مراسم معنوی، یکی از مداحان و ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در فراغ حضرت امام خمینی(ره) ، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ذکر روضه و مصیبت پرداخت و پاسداران حریم ولایت در سوگ آن امام عزیز اشک ماتم ریختند.

ارسال نظرات