تمام مشکلات و گرفتاری دنیای اسلام بخاطر دوری از مفاهیم متعالی و وحدت آفرین قرآن کریم است و بازگشت به قرآن و مفاهیم ارزشمند آن می‌تواند جوامع اسلامی را در برابر خطرات و معضلات یاری کند.
کد خبر: ۸۸۶۸۴۱۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری  در جمع فعالان و نخبگان قرآنی استان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در سال جدید و با توجه به عملکرد مطلوب اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سال گذشته اظهار کرد: مفاهیم  ارزشمند و متعالی قرآن کریم مهم‌ترین مؤلفه برای رسیدن به تکامل انسان  و حیات طیبه است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در ماه نزول قرآن افزود: باید در این ماه عزیز که ماه ضیافت‌الله است از این گنجینه ارزشمند و گران‌بها بهره علمی و عملی را ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ماه رمضان را ماه بهار انس با قرآن دانست و تصریح کرد: باید از این ماه عزیز بیشترین بهره را در جهت تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی ببریم و با این گنجینه ارزشمند الهی به نحو شایسته  مانوس شویم تا باب‌های رحمت الهی هم برای ما گشوده شود.

این مسؤول از قرآن به عنوان یک کتاب هدایت بخش و انسان‌ساز یاد کرد و ادامه داد: انسان به واسطه این کتاب الهی می‌تواند از بحران‌ها و انحرافات و گرفتار شدن در برابر خطرات دور بماند و از مفاهیم ناب آن هم می‌تواند در جهت پیشبرد زندگی سعادت مند خود بهره ببرد.

شکریان‌امیری قرآن را حلال مشکلات امروز جوامع اسلامی دانست و تأکید کرد: تمام مشکلات و گرفتاری دنیای اسلام بخاطر دوری از مفاهیم متعالی و وحدت آفرین قرآن کریم است و بازگشت به قرآن و مفاهیم ارزشمند آن می‌تواند جوامع اسلامی را در برابر خطرات و معضلات یاری کند.

وی قرائت دائمی قرآن را توصیه به جوانان و سایر اقشار عنوان کرد و گفت: قرآن حجت خداوند است و باید با قرائت به فرامین این کتاب نورانی موجبات خشنودی پروردگار را فراهم کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: در محافل قرآنی که در ایام ماه مبارک رمضان برپا می‌شود نباید تنها به تلاوت قرآن توجه کرد بلکه باید در کنار آن‌ها جلسات تفسیر، تدبر و فهم قرآن نیز برگزار شود و قبل از تلاوت آیات وحی، مقداری تفسیر آیات و تدبر در آن‌ها بیان شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، به عنوان بهار قرآن لقب گرفته است، تصریح کرد: شب‌های قدر و شب‌های نزول قرآن کریم در این ماه مبارک قرار گرفته است و همین سبب شد که نورانیت آن به کل ماه مبارک انتقال پیدا کرده و این ماه به نام بهار قرآن متبرک شود.

شکریان‌امیری در پایان گفت: قرآن برترین و بهترین هدیه و عطیه الهی به انسان محسوب می‌شود و ماه مبارک رمضان هنگامه‌ای ارزشمند برای گوش سپردن و تأمل در این کلام نورانی است تا مسلمانان به این عامل وحدت بخش توجه کنند و به همبستگی و اتحاد دست یابند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها