رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: 172 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ارتباط با طرح‌های نیمه‌تمام وجود دارد و در رابطه با بحث رونق تولید در سال جاری تغییراتی صورت گرفته ازجمله اینکه واحد صنعتی هرماهه آمار تولید را وارد سامانه بهین یاب می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۶۸۴۷۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا صفی خانی، در جلسه کارگروه مشترک اشتغال و سرمایه‌گذاری استان و شهرستان خرم‌آباد به ریاست استاندار لرستان که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار می‌شود، اظهار داشت: در استان 40 طرح نیمه‌تمام بالای 60 درصد شناسایی‌شده که اگر از این تعداد 34 طرح تزریق منابع بانکی شود 304 نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

وی بابیان اینکه 172 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ارتباط با طرح‌های نیمه‌تمام وجود دارد، افزود: در رابطه با بحث رونق تولید در سال جاری تغییراتی صورت گرفته ازجمله اینکه واحد صنعتی هرماهه آمار تولید را وارد سامانه بهین یاب می‌کنند و بر اساس ورودی خودواحد صنعتی، افرادی می‌توانند از ظرفیت رونق تولید استفاده کنند که بتوانند 10 درصد افزایش تولید داشته باشند و درزمینهٔ رونق تولید این 10 درصد سبب ایجاد شغل جدید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بابیان اینکه نیت ما این است که مانند سال‌های گذشته تثبیت اشتغال داشته باشیم، بیان کرد: هزار و 447 نفر ثبت در سامانه رصد را در سال 95 داشتیم که صد درصد خواسته ما محقق شد و امسال نیز امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی بابیان اینکه گزارش ماهیانه سامانه بعد از تزریق منابع و اعلام برنامه‌ها صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در هفته جاری سامانه باز می‌شود و ثبت‌نام انجاممی شود و با توجه به اینکه برخی از واحدهای صنعتی به مرحله عقد قرارداد رسیده‌اند، انتظار داریم تأمین منابع آن‌ها توسط بانک‌ها انجام شود تا ثبت‌نام‌های جدید آغاز می‌شود.

صفی خانی بیان کرد: امسال واحدهای معدنی و اصناف نیز در سامانه رونق تولید و بهین یاب در نظر گرفته‌شده تا بتوانند حمایت همه‌جانبه‌ای از تولید و اشتغال‌زایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری متفاوت به بحث صنعت نگاه کردیم، گفت: واقعیت این است که اگر واحد صنعتی خودش برنامه تولید نداشته باشد هرچقدر تزریق داشته باشیم، یا محصول آن‌ها قابل‌رقابت نیست یا نمی‌تواند به هدف اصلی خود برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: امسال ابلاغ کردیم واحدهای صنعتی برنامه خروج از رکود یا افرایش تولید خود را به ما بدند بر اساس این برنامه کارشناسان ما برای هر واحد یک بررسی انجام بدهند و سپس منابع پیش‌بینی می‌شود و پیش می‌رود.

انتهای پیام/z

ارسال نظرات