نیروهای طرح‌ دریا در 14 و 15 خرداد در آماده باش کامل قرار دارند

با توجه به تعطیلات دو روزه فردا و پس‌فردا در کشور موج عظیمی از مسافران به سمت شمال و مازندران سرازیر شده‌اند که دست اندرکاران طرح‌های سالم‌سازی دریا به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
کد خبر: ۸۸۶۸۵۶۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، استان مازندران به‌دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان از جمله دریا هر ساله شاهد حضور مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است و یکی از مسافرخیزترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

طرح‌های سالم‌سازی دریا در چند سال اخیر به‌منظور خدمات‌دهی به مسافران در سواحل و کاهش غریق در استان‌های شمالی اجرا می‌شود.

این طرح ها در استان مازندران هم از اوایل خرداد و با آغاز فصل گرما آغاز شد و تا پایان شهریور در سواحل استان اجرا می‌شود.

با توجه به تعطیلات دو روزه 14 و 15 خرداد سیل عظیمی از مسافران از اقصی نقاط کشور به سمت شمال و مازندران آمده‌اند و در پی آن و طبق سالیان گذشته  استقبال زیادی هم از دریا صورت می‌گیرد و مسافران برای تفریح به سواحل می‌روند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران اظهار کرد: برای تعطیلات دو روز پیش رو تعداد ناجیان غریق افزایش می‌یابد. 

 عیسی قاسمی‌طوسی با بیان اینکه برای تمام طرح‌هایی که احتمال استقبال بیشتری داده می‌شود ناجی پیش‌بینی شده است، افزود: عوامل دست‌اندرکار طرح‌های دریا در تعطیلات دوروزه به‌صورت آماده‌باش هستند.

وی تعداد ناجیان غریق در داخل طرح‌های دریا را 500 نفر اعلام کرد و گفت: حدود هزار نفر ناجی هم در خارج از طرح‌های دریا و مناطق ممنوعه انجام وظیفه می‌کنند.

قاسمی‌طوسی با بیان اینکه تعداد طرح‌های دریا در سال گذشته 95 طرح بوده است، خاطرنشان کرد: امسال سه طرح به طرح‌های سالم‌سازی دریا اضافه شده و این تعداد به 98 مورد رسیده است.

وی غرقی‌های امسال دریای مازندران را یک نفر در دریای فریدونکنار اعلام کرد و افزود: این فرد در خارج از طرح و در جایی که تابلوی شنا ممنوع نصب شده بود، غرق شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران از مسافران و مردم خواست تا به هشدارهای ناجیان غریق توجه کرده، نکات ایمنی را رعایت و خارج از طرح‌های دریا و مناطق ممنوعه شنا نکنند.

تعداد 98 طرح سالم‌سازی دریا از خرداد ماه تا شهریور امسال از گلوگاه تا رامسر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار