امام خمینی(ره)این شخصیت بی‌بدلیل اسلام متعلق به دوران معاصر نیست بلکه بعد از وجود بابرکت معصومین و ائمه اطهار تاریخ مثل ایشان به خود ندیده است و اگر او را تنها متعلق به این عصر بدانیم، جفای به امام است.
کد خبر: ۸۸۶۸۶۳۹
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در  بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)  در مراسم گرامی‌داشتی که با حضور مردم ولایت‌مدار و انقلابی قائم‌شهر در حسینیه عاشقان ثارالله این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ماه رمضان، دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است، اظهار کرد: رمضان، ماه خودسازی، تقرب به خدا و بندگی است.

وی افزود: انسان‌های بزرگ در این ماه تربیت شده‌اند که علما، شهدا و اوصیا از این دسته‌اند و امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب نیز پرورش‌یافته ماه رمضان و شب‌های قدر است.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در تبیین شخصیت امام خمینی (ره) بیان کرد: ما نمی‌توانیم امام را که معمار کبیر انقلاب است به خوبی معرفی کنیم و این شخصیت بی‌بدلیل اسلام متعلق به دوران معاصر نیست بلکه بعد از وجود بابرکت معصومین و ائمه اطهار تاریخ مثل ایشان به خود ندیده است و اگر او را تنها متعلق به این عصر بدانیم، جفای به امام است.

 این مسؤول ادامه داد: ما خود را راهرو و تحت فرمان رهبری می‌دانیم و مهم‌ترین چیزی که باید به آن عمل کنیم تا حق مطلب ادا شود آن است که به عنوان سربازان و پیروان امام، اندیشه‌های ایشان را بشناسیم و نسل جوان را با اندیشه‌ها و آرمان‌های بلند امام آشنا کنیم.

جعفری تصریح کرد: ما اندیشه‌ای بلندتر از اندیشه‌های امام و گفتمانی محکم‌تر از ایشان سراغ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امام ساده زیست‌ترین، دشمن ستیزترین، مردم دوست‌ترین رهبر در بین رهبران دنیا بود و کسی مثل ایشان از حقوق مظلومین جهان دفاع نمی‌کرد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در تشریح مؤلفه‌های اصلی اندیشه امام راحل اظهار کرد: به امام(ره) لقب معمار کبیر انقلاب می‌دهند زیرا نظامی را پایه‌ریزی کرد که در دنیای امروز هم از لحاظ شکل و هم از لحاظ محتوا مانندی نداشت.

این مسؤول با بیان اینکه نخستین مؤلفه در اندیشه و معماری امام خمینی(ره) نسبت به انقلاب بحث مردم‌سالاری و مردم‌محوری بود، تصریح کرد: امام نخستین نسخه حکومت مردم سالاری را ارائه کرد به این معنا که در اندیشه و گفتمان امام مردم صد در صد همه کاره نظام هستند.

جعفری افزود: در دنیا سابقه نداشت حاکمی بیاید و به طور کامل بر اراده مردم تکیه بزند و امام از این ضعف آنها استفاده کرد و نظامی را مهندسی کرد که در آن هیچ چیزی بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست و بدون خواست آنان مشروعیت و مقبولیت ندارد.

وی با بیان اینکه امروز مسؤولیت بر دوش کسانی سنگینی می‌کند که مردم به آنها رأی داده‌اند اظهار کرد: کسانی که مردم آنان را در همه عرصه‌ها و در تمام سطوح به عنوان حافظان خود انتخاب کردند باید مراقب باشند.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران تصریح کرد: آنچه که مورد انتظار مردم است صیانت از گفتمان و اندیشه امام است نه سوءاستفاده از آن، نه قرائت‌های مختلف، نه تفسیرهای حزبی و جناحی که اگر کسی امام، اندیشه و گفتمان امام را محدود به یک جناح کرد به امام خمینی(ره)، نظام و شهدا خیانت کرده است.

این مسؤول با بیان اینکه اندیشه‌های امام قابل مصادره نیست، اظهار کرد: ما قائل به آن هستیم که اندیشه‌های امام فراتر از عصر معاصر است و مصادره امام جفای به ایشان است.

جعفری تصریح کرد: اگر گفتمان امام را قبول داریم باید به آن احترام بگذاریم، عمل کنیم و ملتزم باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های اندیشه امام اظهار کرد: امام در دشمن‌شناسی هوش و ذکاوت بی‌مانندی داشت و ایشان با استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اندیشه خود را معرفی کرد که نمونه این معماری را در دنیا سراغ نداریم.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با اعلام اینکه نظام اسلامی باید محکم و مقتدر در برابر زیاده‌خواهان و معاندان در همه عرصه‌ها بایستد، بیان کرد: عامل اصلی بازدارندگی و تولید قدرت جمهوری اسلامی در حوزه سخت‌افزاری همان کاری است که الان در کشور انجام می‌شود.

این مسؤول افزود: هیچ کس نمی‌تواند یک سند کوچک بیاورد که امام یک لحظه با آمریکا کنار آمد و نرمش نشان داد و امام اگر تشخیص می‌دادند که کاری تکلیف است یک لحظه روحیه سازش‌پذیری نداشت.

جعفری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری گفتند اگر جایی لازم باشد چیزی به عنوان سازش نداریم و نرمش قهرمانانه می‌کنیم یعنی نرمشی که عزت و اقتدار ما در آن حفظ شود.

وی مهم‌ترین نکته در سخنان امام راحل را اتحاد و وحدت ملی دانست و ادامه داد: امام اتحاد را به معنای اتحاد بین گروه‌ها، قوا، مردم با مسؤولان، احزاب با یکدیگر و وحدت با کشورهای اسلامی می‌دانست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران تصریح کرد: ما در نظام مترقی خود اصلی به عنوان ولایت فقیه داریم که شاهکار معماری و مهندسی امام در این نظام است و جزء در دوره انبیا در هیچ دوره تاریخی از دنیا سابقه نداشت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: چند سال است که قانون عفاف و حجاب آمده است اما هیچ کس جرأت اجرای آن را ندارد، آیا این گفتمان امام بود؟

جعفری با بیان اینکه بعد از 28 سال بهترین نوع رهبریت و مدیریت این کشور را مقام معظم رهبری در بحران‌هایی نظیر 78 و 88 داشت، اظهار کرد: دنیا می‌گوید بعد از امام کسی رهبری مثل آقا به خود ندید اما ما چرا آنقدر خود باخته‌ایم؟

وی افزود: همه باید زیر چتر ولایت فقیه باشیم و اگر اختلاف‌نظری دارید تا زمانی اجازه بحث دارید که رهبری نظری ندهد اما اگر نظری داد، تمام کنید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران تصریح کرد: اگر رهبر فرمودند اقتصاد مقاومتی، هر کسی یک جور تعبیر نکند و اگر فرمود سند 2030 اشکال دارد همه بدانند و بفهمند که اشکال دارد چون رهبر تشخیص داده است نه آنکه آن را توجیه کرده و متهم کنند.

جعفری در پایان گفت: ما آرمان و اندیشه امام را می‌خواهیم اگر عمل شما مطابق با اندیشه امام است، ما با شما هستیم اگر نباشد قطعاً مقابل شما هستیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها