مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه شهید فهمیده در گفتگو با «بسیج»:

5بیمارستان صحرایی و درمانگاه در مراسم سالگرد ارتحال پیش بینی شده است

دکتر چشمی گفت: ما امسال در سه حوزه بهداشت، درمان و امداد رسانی و عملیات به زائران و مجاوران حرم بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران خدمت رسانی خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۸۶۸۶۷۷
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

دکتر چشمی، مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه شهید فهمیده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اهم فعالیت ها و برنامه های این ستاد گفت: ما امسال در سه حوزه بهداشت، درمان و امداد رسانی و عملیات به زائران و مجاوران حرم بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران خدمت رسانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به سایر فعالیت های این حوزه عنوان کرد: در حوزه بهداشت بحث مربوط به تغذیه، بهداشت زائران، آب آشامیدنی و ... بر عهده این ستاد است بر همین اساس در حوزه درمان 4 بیمارستان صحرایی در اطراف حرم و 5 درمان گاه پیش بینی کرده ایم.

چشمی تصریح کرد: یک بیمارستان MBC در نظر گرفته شده است که بیماری های میکروبی، باکتری و هسته ای را درمان می کند

وی با اشاره به دیگر امکانات ستاد بهداشت و درمان تصریح کرد: در مجموع حدود 200 دستگاه آمبولانس در نظر گرفته شده است که متشکل از 300 نفر پزشک، پرستار، متخصص و حدود 200 نفر امدادگر آماده ارائه خدمات هستند.

چشمی با اشاره به فاصله نزدیک ترین بیمارستان تا حرم امام خمینی(ره) عنوان کرد: ما در این مکان دو بیمارستان بعثت و بقیة الله الاعظم را داریم که مجهز به اورژانس هوایی هستند.

وی افزود: علاوه بر این بیمارستان ها تمام بیمارستان های شهر تهران، شهر ری و اسلام شهر نیز با آمادگی کامل آماده خدمت رسانی هستند و نامه همکاری از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای آنها صادر شده است.

رییس ستاد بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: ما معمولا شاهد اتفاق خواستی طی سال های گذشته نبودیم و اکثر مصدومان دچار گرما زدگی و مسمومیت های جزیی شده بودند. سال گذشته که شاهد بیشترین تعداد زائر در این مراسم بودیم چیزی در حدود 12 هزار نفر زائر را تحت پوشش خدمات گرفتیم که از این تعداد 74 نفر را اعزام به بیمارستان ها کردیم امسال سعی شده است تا این تعداد نسبت به سال های گذشته کمتر شده باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار