خبرهای داغ:
عضو هيأت علمي جامعة الزهرا مطرح كرد

نقش چشمگير حضرت خديجه(س) در مقابله با تحريم‌ها

عضو هيأت علمي جامعة الزهرا گفت: حضرت خديجه(س) در زمينه نشر اسلام و مقابله با تحريم‌هايي كه پيامبر اكرم(ص) را تهديد مي‌كردند نقش به سزايي داشتند و در دوران محاصره در شعب ابيطالب حمايت‌هاي حضرت سبب شد مسلمانان قدرت مقابله و ايستادگي داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۶۸۶۹۳
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
نقش چشمگير حضرت خديجه(س) در مقابله با تحريم‌ها
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، معصومه ظهیری ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) نخستین بانویی هستند که به اسلام ایمان آوردند و سالی که پیامبر اکرم(ص) حضرت خدیجه(س) را از دست دادند عام الحزن نامیدند.

وی خاطرنشان کرد: یاری و همدلی حضرت خدیجه(س) از نظر فداکاری و ایثار مالی زبانزد است ولی جنبه آرامش و دل آرامی ایشان بیشتر است.

عضو  هیأت علمی جامعة الزهرا با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در سخنی می‌فرمایند زمانی که همه مردم مرا تنها گذاشتند حضرت خدیجه(س) در کنارم بود گفت: این بعد همدلی، همراهی، همسری و آرامشی که حضرت خدیجه(س) در خانواده برای رسول خدا(ص) ایجاد کردند مهم‌تر از فداکاری اقتصادی است.

وی عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) در زمینه نشر اسلام و مقابله با تحریم‌هایی که پیامبر اکرم(ص) را تهدید می‌کردند نقش به سزایی داشتند و در دوران محاصره در شعب ابیطالب حمایت‌های حضرت سبب شد مسلمانان قدرت مقابله و ایستادگی داشته باشند.

ظهیری با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) از زنان بهشتی هستند گفت: رسول خدا(ص) ایشان را در زمینه پاکی، طهارت و نام‌آوری ستوده و به عنوان بانوی بزرگ اسلام از ایشان یاد می‌کنند.

وی نکته دیگر در زندگی حضرت خدیجه(س) را نقش اجتماعی حضرت دانست و خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) علاوه بر اینکه زنی مؤمن، با تقوا و اهل عفاف بودند در شرایط سخت جاهلیت عرب از ثروت خود هزینه کردند.

عضو  هیأت علمی جامعة الزهرا یادآور شد: زنان امروز در زمینه طهارت، تقوا، همسرداری، مادری و تقید به قوام خانواده، ایثار و گذشت باید به حضرت خدیجه(س) تأسی کنند. نقش‌آفرینی در اجتماع و عکس‌العمل نسبت به شرایط خاص اجتماعی از دیگر ویژگی‌های حضرت است که جهان اسلام به آن نیاز داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار