امام جمعه مراغه در آیین سالروز رحلت امام راحل در مسجد جامع این شهرستان با اشاره به نقش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تعالی و توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران اسلامی گفت: امام راحل پایه گذار دموکراسی و مردمسالاری دینی مورد تاکید رهبر انقلاب و ولی امر مسلمین جهان ٰدر نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۶۸۷۱۳
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: برگزاری انتخابات متعدد در کشورمان در سال های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان مظهر مردمسالاری دینی به برکت زحمات و مجاهدت های امام خمینی (ره) محقق شده است.

وی ادامه داد: عزت، استقلال و آزادی و نیز فضای مناسب سیاسی ایجاد شده در کشورمان برای به چالش کشیدن و سئوال کردن از عملکرد مقامات و مسئولان نظام اسلامی، همه از برکات نظام جمهوری اسلامی و امام راحل است.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: ظرفیت و فضای ایجاد شده مناسب در کشورمانم در سال های اخیر به گونه ای بوده است که حتی در برگزاری انتخابات، در رسانه ها، صدا و سیما و مطبوعات و نیز شبکه های مجازی نامزدها به بیان دیدگاه ها و انتقادات خود می پردازند و این به برکت نفس قدسی و الهی امام راحل بوده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به فضای خفقان آور سیاسی و اجتماعی در دوران ستمشاهی اظهار داشت: این در حالی است که در زمان طاغوت، هرگونه انتقاد از مسئولان منجر به زندانی شدن در سیاهچال های این رژیم پهلوی و شکنجه های قرون وسطایی مزدوران آن می شد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی کاری اساسی کرد و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به معنای واقعی تحقق بخشید.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: امام راحل کاری کردند که ابهت استکبار و قدرت های شرقی و غربی از جمله آمریکا، روسیه و انگلیس در هم شکست و استقلال را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: همه مستضعفین جهان، مسلمانان، آزادی خواهان، شیعیان و ملت بزرگ ایران مدیون زحمات و تلاش های امام خمینی (ره) این ابر مرد الهی هستند.

وی با بیان اینکه اکنون کشورمان به اوج اقتدار و عظمت رسیده است گفت: این تعالی و اقتدار به برکت خون شهدا، مجاهدت های ملت ایران، نیروهای مسلح و از همه مهمتر تدابیر رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمین جهان به عنوان خلف برحق امام راحل محقق شده است.

آیین بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) همزمان با سراسر کشور و با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و نیروهای مسلح نظامی و انتظامی در مسجد جامع مراغه برگزار شد که در آن مردم با عزاداری یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها