رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع):

امام خمینی (ره) اسطوره ای ماندگار برای ملت ایران است

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) گفت: 14 خرداد، سالروز عروج بزرگ مردی است که بعنوان یک اسطوره و الگو در تاریخ ملت ایران ماندگار شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۷۲۷
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مسجد حضرت ولیعصر(عج) فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) برگزار گردید.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد باقری، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) در جمع فرماندهان، کارکنان پایور و تحت آموزش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر فقید نظام اسلامی، اظهار کرد: 14 خرداد، سالروز عروج بزرگ مردی است که بعنوان یک اسطوره و الگو در تاریخ ملت ایران ماندگار شد.

وی با اشاره به از خودگذشتگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از اسلام و ملت مظلوم ایران، افزود: حضرت امام خمینی(ره) در دوران زندگی خود سختی‌های بسیار را متحمل گردید و در سال‌های نوجوانی و جوانی با مشقت‌های فراوانی روبرو شد، اما با توکل بر خداوند و تلاش بی وقفه در دفاع از آرمان‌های اسلام و اسقلال کشور ایستادگی کرد و رنج اسارت، تبعید و دوری از خانواده و میهن را بجان خرید.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: حضرت امام در تمامی زمینه‌ها دارای توانمندی‌های منحصر به فردی بودند که می‌توان به برخی از آنها مانند دیوان اشعار، آثار علمی و فلسفی، کتب دینی و امور خانوادگی نام برد.

وی افزود: آثار ایشان مانند خورشید درخشانی است که پس از سال‌ها همچنان چراغ هدایت است.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های ابتدایی نهضت وقتی از امام پرسیدند که یاوران و سربازان تو کجا هستند، ایشان در پاسخ فرمودند «سربازان من در گهواره‌ها هستند» و در سال 1357 همه دنیا فهمید که آن سخن تاریخی حضرت امام به حقیقت منجر شد و جوانان 17 تا 25 ساله میدان دار صحنه انقلاب و دفاع از دین و شرف و ملت شدند و جزء یاوران اصلی امام در شکل گیری انقلاب گردیدند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) افزود: معجزه امام علاوه بر تکیه بر خدا و  امت اسلامی، تکیه برجوانان بود، چراکه ایشان با جوان‌ها انقلاب کرد و با همین نسل جوان انقلاب را تثبیت کرد.

وی استقبال تاریخی در بهشت زهرا در سال 1357 و بدرقه میلیونی حضرت امام(ره) به منزل ابدی در 14 خرداد 1368 را در تاریخ بی مانند توصیف کرد و افزود: این نوع استقبال و بدرقه نشان از اوج محبت یک ملت به پیشوای خود داشت، که در تاریخ ثبت گردید.

حجت‌الاسلام باقری در پایان گفت: یاد و نام حضرت امام (ره) و شهدای والامقام همواره در دل و جان ملت ایران ماندگار خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار