مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

حضرت امام(ره) به لحاظ علمي در اکثر رشته هاي علوم اسلامي زمان خود در قله قرار دارند

به مناسبت فرارسیدن رحلت حضرت امام خمینی(ره)؛مراسم بزرگداشت و عزاداری امام راحل(ره)در ناحیه روح الله یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۷۳۲
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛حجت الاسلام شیخ زاده در این مراسم گفت: حضرت امام(ره) به لحاظ علمي در اکثر رشته هاي علوم اسلامي زمان خود در قله قرار دارند و بي ترديد جزو نخبگان آن علم شناخته مي شوند؛ مثل علم اخلاق، عرفان اسلامي(عملي و نظري)، فلسفه، کلام، منطق، حديث، فقه و اصول. به ويژه در فقه و اصول ايشان از سرآمدان هستند و در اين مورد هيچ ترديدي وجود ندارد.
وی در ادامه افزود:امام(ره) در اين حوزه ها بيش از ظرفيت گذشتگان و تاريخ علم، بر محصول تاريخي اين علوم تسلط دارند. ايشان داراي دريافت هايي فراتر از آنچه در محدوده اين علوم اتفاق افتاده است بوده اند؛ به طور کلي کساني که مبدأ تحول در حوزه دانش مي شوند و مقياس دانش را از سطحي به سطح بالاتر تغيير مي دهند، چيزي بيش از حافظه اي که ظرفيت دانش گذشتگان را دارد در آنها شکل مي گيرد؛ البته اين يک نکته اساسي است که آيا همه آنچه که يک فرد دارا مي شود، از بستر جامعه به او مي رسد؟ 

به تعبير ديگر آيا همه افراد از دامن جامعه ارتزاق مي کنند يا آنکه کساني که منشأ تحولات بوده اند، دريافت هايي از عوالم بالاتر داشته و اين دريافت بالاتر مبدأ تحول در ظرفيت اجتماعي مي شود.

بعد از صحبتهای ایشان یک نفر از برادران فرهنگیار ناحیه اقدام به مداحی و نوحه سرایی نمود.

ارسال نظرات