مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تمام معادلات نظریه‌پردازان درباره دو تفکر شرق کمونیستی و غرب لیبرالیستی را بر هم زد.
کد خبر: ۸۸۶۸۷۶۳
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: شروع قرن بیستم دو تفکر شرق کمونیستی و غرب لیبرالیستی در جهان شکل گرفت و این دو تفکر در عرصه نظری در مقابل هم صف‌آرایی کردند.

انقلاب ایران مبتنی بر آموزه‌های دینی و تعالیم اسلامی بود

وی بابیان اینکه میوه این دو تفکر در مقابل جنگ سرد بود، خاطرنشان کرد: این دو تفکر پیروانی را پیدا کرد و کشورهایی از جهان سوم را منزوی خود ساخت و مردم دنیا به دنبال نابودی یکی از تفکر و پایداری تفکر دیگر بودند.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تمام معادلات نظریه‌پردازان را بر هم زد، تصریح کرد: انقلاب ایران مبتنی بر آموزه‌های دینی، برگرفته از تعالیم اسلامی بود که در میان مستضعفان جهان سوم یارگیری کرد.

وی بابیان اینکه انقلاب ایران موج سومی در سطح جهان ایجاد و در مقابل دو تفکر کمونیستی و لیبرالیستی صف‌آرایی کرد، اذعان کرد: این موج با سردمداری حضرت امام خمینی (ره) جهان را تکان داد و انقلاب اسلامی را به بزرگ‌ترین انقلاب قرن بیستم تبدیل کرد.

سادگی و لطافت امام(ره) با مردم باید سرلوحه کار همه مدیران باشد

معادی همچنین در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران وجدان غربی‌ها را در بُعد دولتی و حکومتی تکان داد و آنان را وادار به اعتراف کرد و حتی جوانان غرب را متمایل به انقلاب ایران کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه نفوذ امام (ره) معمایی برای تحلیل گران غربی دنیا درآمده است و این به‌واسطه تفکر عمیق امام راحل بود، تأکید کرد: شخصیت امام خمینی (ره) نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشت و امروزه امام راحل به‌عنوان یک شخصیت بارز در کل دنیا شناخته‌شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت بازگو کردن ویژگی‌های امام راحل برای نسل فعلی و آینده انقلاب، افزود: سادگی و لطافت امام راحل با مردم باید سرلوحه کار همه مدیران باشد.

هیچ حزب و گروهی نتوانست بین امام(ره) و مردم فاصله ایجاد کند

وی در ادامه گفت: بسیاری از رهبران دنیا بعد از پیروزی انقلاب‌های خود از مردم فاصله می‌گیرند ولی امام(ره) مردم را باور داشت و تا آخرین لحظه با پابرهنگان بود و مردم هم امام(ره) را باور داشتند و هیچ حزب و جریان سیاسی نتوانست بین ایشان و مردم فاصله ایجاد کند.

حجت‌الاسلام معادی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای مسلح و مردم در مقابل دشمنان نظام ایستادند و دنیا ایران را باور کرد و حتی قدرت‌های پوشالی به توانایی‌های ایران اعتراف کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها