خبرهای داغ:
وزیر اطلاعات؛

با وجود گذشت زمان دلبستگی و پیوستگی مردم نسبت به امام (ره) بیشتر شده است

وزیر اطلاعات گفت: باید به مردم ایران درود بفرستیم که دلبستگی شان با وجود گذشت زمان نسبت به امام (ره) کاهش نیافت و این دلبستگی و پیوستگی بیشتر شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۷۷۸
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدمحمود علوی در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) که بعدازظهر یکشنبه در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) یک فقیه نوپرداز و یک اصولی ژرف اندیش بود که حرف های مستند و مستدل ایشان فقه پسند و فقیه پسند بود.

علوی بیان کرد: رسول اکرم (ص) می فرمایند درگذشت یک عالم، مصیبت جبران نشدنی و مانند ستاره ای است که خاموش نمی شود، زیرا مرگ یک قبیله از مرگ یک عالم آسان تر است.

وی افزود: امام خمینی (ره) از مصادیق بارز این سخن رسول اکرم (ص) بوده و ارتحال ایشان مصیبتی جبران نشدنی است.

علوی تصریح کرد: باید به مردم ایران درود بفرستیم که دلبستگی شان با وجود گذشت زمان نسبت به امام (ره) کاهش نیافت و این دلبستگی و پیوستگی بیشتر شد.

وی ادامه داد: حضور مردم در نمازهای جمعه، راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن و انتخابات، تجلی است که امام خمینی (ره) میان مردم ایجاد کرده و حکایت از قدرشناسی مردم دارد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک فیلسوف بود، گفت: ایشان از یک مغز عقلانی استدلالی با پیچیدگی های فلسفه برخوردار بود و در عین حال یک عارف، شاعر و ادیب به شمار می رفت که قلبی منعطف و نورانی داشت.

علوی افزود: امام خمینی (ره) یک سیاستمدار و تحلیلگر دوراندیش بود که در نامه به گورباچف فروپاشی مارکسیسم و کمونیسم را در شوروی پیش از آنکه اتفاق بیفتد پیش بینی کرد.

امام خمینی به حضور مردم اعتقاد داشت

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) ایمان ویژه ای به خدا و اعتماد خاصی به مردم داشت و می گفت که اگر مردم در صحنه باشند دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

علوی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در تقابل با توطئه ذره ای بیمناک نبود و در تمامی بحران ها با عظمت روح ظاهر می شد.

وی یادآور شد: در زمان حمله عراق که نیروهای مسلح ما انسجام خود را از دست داده بودند امام فرمودند من از جنگ نمی ترسم و اگر جنگ 20 سال دیگر هم طول بکشد مقاومت خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در تاریخ انقلاب ها رهبریِ امام خمینی (ره) منحصر به فرد است، اظهار کرد: امام در دو مقطع دست به قیام زدند و این در حالی بود که به گفته کارشناسان سیاسی در آن زمان مبارزه سیاسی جواب نمی داد.

علوی افزود: پایگاه و خواستگاه های امام برای انقلاب، دانشگاه ها، بازار و روحانیون بودند و ایشان با تشکیل یک شورای 9 نفره از مجتهدین قم، خلا رهبر واحد را پر کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) اربعین های قیام خونین را با هوشمندی مدیریت کردند تا انقلاب به پیروزی برسد و در رهبری ایشان فاز نظامی وجود نداشت بلکه اعتقاد داشتند اگر مردم پای کار بیایند همه چیز تمام است.

علوی بیان کرد: تمام تلاش امام این بود که ارتش را به آغوش مردم بازگرداند و ارتش هم بی طرفی خود را اعلام کرده بود.

وی اضافه کرد: پس از رحلت امام مجلس هوشمند خبرگان، رهبری را جانشین ایشان کرد تا راه امام را ادامه دهد و رهبر معظم انقلاب اسلامی، اسلامیت نظام را با دقت و جدیت حفظ کردند و از جمهوریت آن صیانت و پاسداری کردند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: اکنون با گذشت 38 سال، دنیا از ایران درس گرفته و مردم به پا خواسته یمن، لبنان، سوریه و افغانستان به ایران نگاه دارند و از آن تبعیت می کنند.

علوی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند انقلاب ما بی نام امام خمینی (ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها