استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب امام راحل به عنوان یک مکتب پویا و حیات بخش در دنیا در حال گسترش است.
کد خبر: ۸۸۶۸۸۵۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله سپاسی آشتیانی استاد حوزه و دانشگاه شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در مصلی بیت‌المقدس اراک گفت: با شنیدن خبر عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) همه مبهوت و نگران بودند ولی آنچه که توانست این غم و اندوه را کمی التیام بخشد انتخاب امام خامنه‌ای به عنوان رهبر این انقلاب بود.

وی افزود: با تصمیم قاطع مجلس خبرگان رهبری در انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر آینده انقلاب، امید دشمنان برای ضربه زدن به این انقلاب تبدیل به یاس شد و رشته‌هایشان پنبه شد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مکتب حضرت امام راحل زنده است و مصیبت از دست دادن ایشان با گذشت 28 سال هنوز تازه است و به این زودی فراموش نمی‌شود ولی باید بدانیم که حضرت امام(ره) شخصیتی نیست که از یادها برود چراکه بعد از پیامبران و ائمه معصوم(ع) به جرأت می‌توان گفت کسی را نمی توان با ابعاد وجودی حضرت امام(ره) هم تراز معصوم(ع) یافت.

آیت‌الله سپاسی آشتیانی به توصیف ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) پرداخت و گفت: حضرت امام(ره) فقیهی به تمام معنا بود که توانست حکومت اسلامی را با جامعیت به جهان معرفی کند. دقت عمیق در مطالب و نوگرایی حضرت امام خمینی(ره) در فقه و توجه به نیازهای زمان و تطبیق فقه اسلامی توسط ایشان انجام شد.

وی افزود: نظریه ولایت‌فقیه به عنوان نظریه‌ای پویا و نجات‌بخش برای جهان اسلام از سوی حضرت امام خمینی(ره) عملیاتی شد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) یک عارف بزرگ بود که به تمامی مسائل فلسفی اشراف کامل داشت و مبانی عرفان را نیز با تسلط کامل بیان می کرد و در عرفان نظری و عملی صاحب سبک و ایده بود.

آیت‌الله سپاسی آشتیانی با یادآوری این مهم که حضرت امام خمینی(ره) مفسری به تمام معنا بود، گفت: حضرت امام خمینی(ره) فیلسوف قدرتمندی بود که به سیاست‌های زمان خود اشراف کامل داشت.

وی افزود: مکتب حضرت امام(ره) بر پایه دلیل، برهان و منطق استوار است و این مکتب قدرتی است که با آن در برابر سلاح‌های هسته‌ای دشمنان ایستاده‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به آنانی که با شنیدن نام کشورهای اروپایی از خود بی‌خود می‌شوند، گفت: روزی عده‌ای از انگلستان برای دیدار با آیت‌الله بروجردی و مسائل فلسفی را مطرح کردند که ایشان به حضرت امام خمینی(ره) ارجاع دادند و امام(ره) به یک یک مسائل پاسخ دادند، این عده از حضرت امام(ره) برای حضور در انگلستان دعوت کردند ولی حضرت امام خمینی(ره) پاسخ داد؛«من یک لحظه محضر آیت‌الله بروجردی را با حکومت انگلستان عوض نمی‌کنم.»

آیت‌الله سپاسی آشتیانی تصریح کرد: ملت ما امروز در روز ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره) اعلام می‌کند که ساعتی نفس کشیدن در کشوری که امام در آن کشور است و مقام معظم رهبری سکانداری نظام را در اختیار دارد و به عطر شهدا معطر است لحظه‌ای نفس کشیدن در این کشور را با تمام دنیا عوض نمی کنیم.

حضرت امام خمینی(ره) سیاستمداری تیزبین و تیزهوش بود

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) یک سیاستمدار تیزبین، ریزبین و تیزهوش بود که هم تراز او در جهان به اذعان سیاستمداران جهانی وجود ندارد؛ حضرت امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران قدرت‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی جهان را از کار انداخت و تمام پیش‌بینی‌ها را منحرف کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آمریکا هنوز موفق نشده است در مقابل روش و مکتب حضرت امام خمینی(ره) پیروز شود و هنوز نتوانسته یکی از روش‌های ایشان را بشناسد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی لیبرال دموکراسی حرفی برای زدن ندارد و به مقابله برخواسته‌اند، توطئه و مبارزه آنان علیه این نظام و انقلاب، حصر اقتصادی که از همان روزهای اول انقلاب اعمال شده این مسئله را که آنان حرفی برای گفتن در مقابل این نظام ندارند را تصدیق می‌کند.

نظام اسلامی در مقابل لیبرال دموکراسی قد علم کرده است

آیت‌الله سپاسی آشتیانی ادامه داد: اگر نظام لیبرال دموکراسی حرفی برای گفتن در مقابل ایران داشت این نظام را محاصره نمی‌کرد و داعش را به وجود نمی‌آوردند و جنگ و تحریم را بر این نظام تحمیل نمی‌کردند. اینان حتی از سایه نظام اسلامی هم می‌ترسند و دولتمردان ما باید مراقب باشند این امام، مردم، انقلاب و نظام است که برای لیبرال دموکراسی مشکل فکری ایجاد کرده است.

وی افزود: دشمنان بسیار تلاش کرده‌اند که یک مورد ترور هم که شده بتوانند پیدا کنند و به ایران نسبت دهند ولی موفق نشده‌اند چراکه نظام اسلامی با تروریسم مخالف است چراکه ایده ما ترور نیست.

دشمن از تفکر و مکتب حضرت امام(ره) می‌ترسد

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مکتب ما مکتب قرآن، منطق و برهان است و نیازی به ترور نداریم، چراکه مکتب حضرت امام(ره) قدرتی است که با آن در برابر سلاح‌های هسته‌ای دشمنان ایستاده‌ایم. خطر حضرت امام خمینی(ره) برای دنیا خطر فکر حضرت امام(ره) است که از هر سلاحی بالاتر است.

آیت‌الله سپاسی آشتیانی در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در ضرورت قدرتمند بودن نظام اسلامی تصریح کرد: با قدرت‌ها با زبان قدرت باید حرف زد هرگاه با زبان قدرت با دشمنان سخن گفتیم دنیا تسلیم شده ولی هرگاه با زبان ضعف و استیصال خواستیم سخن بگوئیم بازنده بودیم و این مسئله را مسئولان ما باید توجه داشته باشند.

وی افزود: همانگونه که در قدرت دفاعی قدرتمند هستیم و کسی جرات نمی کند به مرزهای ما چپ نگاه کند و اگر پهبادی به آسمان کشور ورود می‌کند با ذلت بر زمین می‌اندازیم و مهندسی معکوس می‌کنیم باید در اقتصاد هم به جایی برسیم که بتوانیم اقتصاد دنیا را مهندسی معکوس کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات