رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: پس از به شهادت رسیدن مردم بی ‌گناه در روز 15 خرداد 42، نقاب از چهره کریه و منافقانه شاه افتاد و ماهیت ضد اسلامی و ضد ایرانی محمدرضا پهلوی و دیگر سران رژیم برملا شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۸۹۰
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه یوم‌الله 15 خرداد سالروز به شهادت رسیدن مردم بی ‌گناه قم در پی دستگیری حضرت امام خمینی(ره) در سال 1342 است، اظهار کرد: رژیم طاغوتی پهلوی و حامیان آمریکایی آن تصور می‌کردند که با دستگیری مرجع عالیقدر جهان تشیع و به شهادت رساندن طرفداران ایشان خواهند توانست در برابر آزادی‌خواهی مردم ایران بایستند و بر اراده مردم مسلمان ایران فایق آیند، غافل از اینکه با این ‌گونه جنایات، مردم آگاه‌تر از گذشته در صحنه حاضر خواهند شد و بر مطالبات خود و ادامه نهضت اسلامی پافشاری می کنند.

وی افزود: بذری که در سال 1341 توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کاشته و با خون شهدای 15 خرداد 1342 آبیاری شده بود، پس از 15 سال مبارزه همه جانبه مردم به رهبری روحانیت و تحمل سختی‌ها و مرارت‌های بسیار در 22 بهمن 1357 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بار نشست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نگرش الهی و تلاش وافر امام برای نابودی سلطنت و سرنگونی تاج و تخت شاه پهلوی را موجب تکامل مبارزات سیاسی مردم ایران دانست و تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) پس از قیام خونین 15 خرداد آشکارا شعار سرنگونی رژیم پهلوی را فریاد زد و سقوط نظام شاهنشاهی 2500 ساله ایران و تاسیس حکومت اسلامی را به عنوان افقی پیش روی مبارزان سیاسی و مردم قرار داد و برای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نورزید.

این مقام مسئول شعار براندازی رژیم‌ شاهنشاهی را شعار همه گروه‌های مبارز سیاسی ایران پس از 15 خرداد خونین دانست و گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با تحمل زندان، تبعید و مبارزه آگاهانه و هوشیارانه، دین مبین اسلام را مجددا احیا کرد و احکام اسلامی را از گرد و غبارها و انواع اتهامات وارده منزه ساخت و توانست توجه جوانان، دانشگاهیان و بسیاری از نویسندگان و روشنفکران را به نهضت اسلامی مردم جلب کند.

وی با بیان اینکه واقعه 15 خرداد و جبهه گیری‌‌های مطالبه‌گرانه حضرت امام(ره) موجب بیداری مردم و پایه گذاری وحدت مقدس میان روحانیت و دانشگاهیان به عنوان یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی شد، خاطرنشان کرد: پس از به شهادت رسیدن مردم بی ‌گناه در روز 15 خرداد 42، نقاب از چهره کریه و منافقانه شاه افتاد و ماهیت ضد اسلامی و ضد ایرانی محمدرضا پهلوی و دیگر سران رژیم برملا شد.

حجت الاسلام اشجری اضافه کرد: بعد از حادثه 15 خرداد شاه و ایادیش هرگز نتوانستند تحت پوشش دینداری و طرفداری از مرجعیت خود را دلسوز ملت و حامی منافع کشور معرفی کنند. در واقع پهلوی پایگاه خود را در بین توده مردم مسلمان ایران از دست داد و ناگریز در جبهه مبارزه صریح با اسلام و مردم قرار گرفت و راه سقوط به دره خیانت را پیمود و به زباله‌دان تاریخ انداخته شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان «حجت الاسلام والمسلمین شهید سید یونس حسینی رودباری»، اولین شهید نهضت امام خمینی(ره) که از پیشتازان مبارزه با حکومت ستم‌شاهی بود را افتخار این دیار انقلابی دانست و یادآور شد: مردم غیور و همیشه در صحنه گیلان همواره یاد و خاطره این روحانی مبارز را که یار و همراه علمدار نهضت بزرگ یوم‌الله 15 خرداد بود، گرامی ‌می‌دارند.

ارسال نظرات