خبرهای داغ:
عضو شورای فرهنگی مسجد جمکران و پژوهشگر دینی:

دشمنان از آرمان‌های انقلابی در هراس هستند/ در قاموس انقلاب اسلامی ایران، ذلت و خواری وجود ندارد

حجت الاسلام وافی در همایش مدافعام حریم ولایت در شاهرود گفت: دشمنان از آرمان‌های انقلابی در هراس هستند چراکه می‌دانند در قاموس انقلاب اسلامی ایران، ذلت و خواری وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۶۸۸۹۳
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام مرتضی وافی در  همایش بزرگ مدافعام حریم ولایت شهرستان شاهرود که به همت موسسه فرهنگی مشعر و کانون هیات مذهبی شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد زینبیه این شهر برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا با بیان اینکه امروز باید سیره امام (ره) را ترویج کنیم تا بتوانیم به الگوی تفکر انقلابی و جهادی دست‌یابیم، اظهار کرد: امام به مردم ما این جرئت را داد تا انقلابی باشند تا ریشه کفر و استکبار را برچینند و در فضایی آزاد زندگی کنند.

وی افزود: امام مرج تفکر انقلابی و جهادی بود و این خصوصیت باعث می‌شد تا ایشان یک فرد کاریزماتیک نه‌تنها در ایران بلکه در تمام دنیا باشد، امروز از حضرت امام به‌مثابه الگوی آزادیخواهان جهان یاد می‌کنند که این بسیار باارزش است لذا در درون کشور ما می‌بایست به ترویج این تفکر بر اساس سیره آن حضرت در بین نسل جوان، اهتمام داشته باشیم.

عضو شورای فرهنگی مسجد جمکران خاطر نشان کرد: در مراسم حج و یا راهپیمایی اربعین بارها مشاهده می‌شود که مسلمانان از اقصی نقاط جهان عکس امام خمینی(ره) را در دست دارند و این یعنی شخصیت اما فرامرزی است و باوجود گذشته ۲۸سال از وفات ایشان، همچنان در دنیا به‌مثابه الگوی آزادیخواهی معرفی می‌شوند.

وافی تصریح کرد: ما با داشتن چنین الگویی نباید در تربیت نسلی انقلابی و آتیه ساز ایران اسلامی با مشکل روبرو شویم چراکه سیره علمی و عملی امام همه‌چیز را برای اشاعه تفکر انقلابی و جهادی دارد که نمونه آن را امروز جوانان دهه هفتادی در میدان نبرد با استبداد دشمنان و تروریسم در سوریه و جبهه مقاومت، به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی همین صدور انقلاب به خارج از مرزها بود و امروز شاهد هستیم که بهار عربی از شمال آفریقا تا خاورمیانه همه کشورها را تحت تأثیر می‌گذارد و این درست به برکت انقلابی است که دشمنان ما هیچ‌گاه چشم دیدنش را نداشته‌اند.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری خانه خورشید با بیان اینکه امروز انقلاب ایران به اقصی نقاط دنیا صادرشده است، گفت: این قدرت رهبری امام خمینی(ره) بود که با آن رأفتی که در دل داشت جایگاه خود را در میان اقشار مختلف باز می‌کرد.

وافی تأکید کرد: آن‌هایی که فکر می‌کنند حمله آمریکا به عراق و افغانستان برای مبارزه با تروریسم طالبان و یا چند موشک صدام حسین بود اشتباه می‌کنند، امروز تلاش نظامی دشمنان و تهدیدات آن‌ها به سرکردگی آمریکا و اسرائیل و باخیانت های آل سعود، ایران و انقلاب اسلامی را نشانه گرفته و فلسفه حضور غرب با هزاران کیلومتر فاصله در خاورمیانه همین است.

وی افزود: دشمنان از آرمان‌های انقلابی در هراس هستند چراکه می‌دانند در قاموس انقلاب اسلامی ایران، ذلت و خواری وجود ندارد، تفکر انقلابی امام خمینی(ره) تا رفع کل فتنه جان‌برکف می‌نهد و برای اسلام ناب محمدی(ص) همواره مبارزه می‌کند و این آن چیزی نیست که دشمنان چشم دیدنش را داشته باشند.

این پژوهشگر حوزه دین گفت: ولایتمداری، بصیرت، جان‌برکفی و هوشیاری ازجمله صفات بارز شهدای مدافع حرم است که برای دفاع از آرمان‌های اسلام ناب محمدی در برابر تروریست‌ها ایستادگی کردند تا امروز در معامله‌ای عاشقانه باخدای متعال، نمره قبولی بگیرند.

در این همایش حاج مهدی رسولی به مدیحه سرایی در باب حضرت خدیجه و امام راحل و شهدای مدافع حرم و اهل بیت پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها