خبرهای داغ:
مدير گروه تاريخ و سيره اهل بيت(ع) جامعة المصطفي العالميه مطرح كرد
مدير گروه تاريخ و سيره اهل بيت(ع) جامعة المصطفي العالميه گفت: ثروت حضرت خديجه(س) يكي از عوامل كليدي گسترش اسلام است اگر حضرت خديجه(س) از مال خود براي رضايت خداوند گذشت خداوند نيز به او كوثر عطا كرد و نسل پيامبر اكرم(ص) از ايشان است.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۰۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
ثروت حضرت خديجه(س) از عوامل كليدي گسترش اسلام
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حسین ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار از زنان با ایمان و با شخصیت مورد ستایش پیامبر اکرم(ص) است و زمانی ایشان به پیامبر اکرم(ص) ایمان آوردند که دیگران با ایشان مخالفت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زمانی ثروت خود را در اختیار رسول خدا(ص) قرار دادند که مسلمانان محتاج بودند و در زمانی از ایشان حمایت کردند که پیامبر(ص) حامی خاصی نداشتند.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت(ع) جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه کسانی که در روزهای نخست به رسول خدا(س) ایمان آوردند ارزش ایمان آنها نسبت به ایمان سایر افراد بیشتر است گفت: حضرت خدیجه(س) در سال‌های سختی رسول خدا(ص) با تمام وجود آنچه داشت در اختیار ایشان قرار دادند و در پیشرفت اسلام نقش مهمی ایفا کردند.

وی عنوان کرد: در سال‌های سخت محاصره اقتصادی در شعب ابی طالب عاملی که سبب شد مسلمانان این شرایط را تحمل کنند ثروت حضرت بود، بنابراین این بانوی بزرگوار در گسترش اسلام نقش کلیدی دارد.

عبدالمحمدی ثروت حضرت خدیجه(س) را یکی از عوامل کلیدی گسترش اسلام ذکر کرد و افزود: اگر حضرت خدیجه(س) از مال خود  برای رضایت خداوند گذشت خداوند نیز به او کوثر عطا کرد و نسل پیامبر اکرم(ص) از این بانوی بزرگوار است. خداوند در قرآن می‌فرماید اجر و پاداش مؤمنان ضایع نمی‌شود.

 وی با اشاره به اینکه در پیشگاه خداوند زن و مرد هیچ تفاوتی ندارند گفت: شرافت انسان‌ها به روح الهی، اخلاق، ایمان و انسانیت آنها است بنابراین شرافت زن و مرد به روحی است که در آنها دمیده شده هر دو می‌توانند به مراتب عالی ایمان دست پیدا کنند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) در دفاع از اسلام و گسترش اخلاق الهی در جامعه نقش اساسی داشتند گفت: تحمل وفات این بانوی بزرگ برای پیامبر اکرم(ص) بسیار سخت بود به همین دلیل آن سال را عام الحزن نامیدند.

ارسال نظرات