خبرهای داغ:
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی:

محتوای 2030 کمتر از لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی نیست/برخی برای چند رأی نطق خود را با سلام به فتنه گران آغاز کردند

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اینکه محتوای 2030 کمتر از لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی نیست گفت: می‌گویند 2030 تعهدآور نیست در حالی که این سند آموزش مسائل جنسی را در دوران دبستان برای کودکان تجویز می‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۱۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
محتوای 2030 کمتر از لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی نیست/برخی برای چند رأی نطق خود را با سلام به فتنه گران آغاز کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 15 خرداد که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سیره رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: انتصاب ایشان یک انتصاب الهی بود و مقام معظم رهبری توانستند کشتی انقلاب را به خوبی هدایت کند.

وی ادامه داد: 15 خرداد سال 1342 نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود و این قیام به مردم بیداری بخشید، امام خمینی(ره) روز 15 خرداد را به عنوان عزای عمومی اعلام کردند، در آن زمان مردم از شرایط اختناق و دیکتاتوری رنج می‌بردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا می‌خواست با اصلاحات فرهنگی و سیاسی زمینه حفظ خاندان پهلوی را در ایران فراهم کند، اما قیام امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم موجب شد که زمینه حفظ این خاندان از بین برود.

ذوالنور با اشاره به نقش منابر در انقلاب اسلامی اظهار کرد: رژیم طاغوت در ماه محرم با احضار خطبا از آن‌ها خواست که نگویند اسلام در خطر است و علیه شاه و اسرائیل چیزی نگویند ولی امام خمینی(ره) به این اقدام رژیم پهلوی اعتراض کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) علیه لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی واکنش نشان دادند و در روز 15 خرداد سال 1342 کماندوهای رژیم پهلوی امام راحل را دستگیر و ایشان را به تهران منتقل کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم قم همان روز پس از شنیدن خبر بازداشت امام خمینی(ره) به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کردند، اما عوامل رژیم پهلوی آن‌ها را به رگبار بستند و تعداد زیادی از مردم شهر قم در روز 15 خرداد به شهادت رسیدند.

ذوالنور با اشاره به قیام مردم ورامین در روز 15 خرداد اظهار کرد: مردم این شهر پس از شنیدن خبر بازداشت امام خمینی(ره) به سمت تهران حرکت کردند، اما عوامل رژیم پهلوی در راه جلوی آن‌ها را گرفتند و مردم ورامین را قتل عام کردند.

وی ادامه داد: قیام 15 خرداد مورد تاثیر سه عنصر در بهمن سال 1357 به پیروزی رسید، نخستین عنصر وجود رهبری بود، عنصر دوم مردم است، مردم بدون وجود رهبری نمی‌توانند کاری را انجام بدهند، سومین عنصر هم معنویت دینی بود که در مردم وجود داشت.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی افزود: در مناسبت‌های دینی همچون عاشورا حرکت انقلاب مردم در دوران پهلوی سرعت می‌گرفت، امروز ما نسبت به شهدای 15 خرداد و شهدای دوران دفاع مقدس تعهد سنگینی داریم و تا زمانی که سه عنصر رهبری، مردم و معنویت در کنار یکدیگر هستند، ادامه انقلاب اسلامی تضمین شده است.
محتوای 2030 کمتر از لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی نیست/برخی برای چند رأی نطق خود را با سلام به فتنه گران آغاز کردند
ذوالنور با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر فراموش نکردن فتنه 88 تاکید دارند، اما برخی از نامزدهای انتخاباتی، نطق‌های خودشان را با سلام به سران فتنه آغاز ‌کردند در حالی که فتنه 88 به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که برخی عقلانیت را سازش با دشمن و عدول از ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌دانند و فکر می‌کنند که با این کارها می‌توانند مشکلات جامعه را حل کنند، عقلانیت را به عنوان کرنش و خواهش در برابر دشمن معنی کردن، جفا به عقلانیت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب دیروز فرمودند عقلانیت تکیه کردن به مردم است، برخی برای کسب چند رای، اعدام قاتلان را از زیر سؤال بردند، مردم بیش از 16 هزار شهید ترور تقدیم اسلام کردند و به یاد می‌آوردند که گروه‌های ضد انقلاب همچون منافقین با عزیزانشان چه کردند.

ذوالنور با اشاره به گذشته انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: برخی برای کسب رای این گذشته را زیر سوال می‌برند و انقلاب اسلامی را تخریب می‌کنند، راه امام خمینی(ره) مشخص است، برخی عنوان خط امام را دارند، اما راه امام راحل را زیرسؤال می‌برند.

وی ادامه داد: مردم می‌گویند که چرا نظام سلطه از برخی جریان‌های سیاسی دفاع می‌کند، امام خمینی(ره) فرمود اگر دشمن از شما عصبانی بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در دوران انتخابات شاهد بودیم که برخی اجازه رقص مختلط در خیابان‌ها را دادند و با این حرمت شکنان برخوردی نشد.

ذوالنور با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: جوانان کشور از مشکل بیکاری رنج می‌برند و جوانان تحصیل کرده کار ندارند، هم اکنون آمار بیکاری در شهر تهران به 40 درصد رسیده است و ریشه چنین وضعیتی مسائل اقتصادی یا مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه محتوای 2030 کمتر از لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی نیست ادامه داد: مخفیانه سند 2030 یونسکو را امضا کرده و بعد می‌گویند که این سند تعهدآور نیست، این سند آموزش مسائل جنسی را در دوران دبستان برای کودکان تجویز می‌کند. برخی داستان شهید و شهادت را حذف می‌کنند، با فرهنگ جهاد و شهادت بقای نظام اسلامی ممکن است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز وظیفه سنگینی داریم و باید نمایندگان مجلس به وظیفه خودشان عمل کنند، مردم کشور و شهر قم پس از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به گرامیداشت روز 15 خرداد توجه دارند.

ذوالنور با اشاره به تظاهرات گرامیداشت 15 خرداد اظهار کرد: مردم قم امروز از بیت امام خمینی(ره) تظاهرات گرامیداشت روز 15 خرداد را آغاز کردند و فریاد زدند و این تظاهرات تا حرم حضرت معصومه(س) ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: سران کشورهای غربی، ایران را که هر سال در آن انتخابات برگزار می‌شود، به عدم آزادی متهم می‌کنند، اما با سران یک قبیله رقص شمشیر انجام می‌دهند تا دلارهای نفتی آن‌ها را بدزدند.
محتوای 2030 کمتر از لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی نیست/برخی برای چند رأی نطق خود را با سلام به فتنه گران آغاز کردند
ارسال نظرات