امام جمعه گرمی گفت: فضیلت مرزبانی کمتراز فضیلت شب زنده داری ماه مبارک رمضان نیست و در پیشگاه پروردگار از جایگاه والای برخوردار است.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۲۹
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

به گزارش سیفار، آن هنگام که خبر شهادت جوانان مرزبانمان را شنیدیم، روزگار به طرفه العینی در برابر دیدگانمان جایش را به شب ظلمانی داد، کسانی از پیشمان رفتند که خود را برای هر گونه رخداد، خطر و احتمال نامیمونی آماده کرده بودند، کسانی که کیانشان را با هیچ چیز معاوضه نکردند؛ آنانی که خواب را بر خود حرام کرده تا ما در رفاه و امنیت بیاساییم.

 

پس آن هنگام که تاکید می شود «امنیت اتفاقی نیست و به خودی خود تامین نمی شود»، باید دانست کار به دست کاردانانی است که خوب می دانند مرز و حراست یعنی چه. خوب می دانند که تجاوز مرزی و چشم بد داشتن به کیان ایران اسلامی یعنی چه و آن را چگونه پاسخ باید داد.

 

باید ادای احترام کرد به کیاندارانی که شب و روز نمی شناسند؛ آنها که در وجب به وجب مرز، به ویژه در پاسگاه های میل مرزی که برخی از آنها در نقطه صفر واقع شده و فاصله اندکی تا کشور همسایه دارند؛ چشم بر هم نگذاشته و سینه در برابر گلوله های سربی آتشین سپر می کنند تا ما با فراغ بال و خیالی آسوده سر بر بالین بگذاریم.

 

وجب به وجب این خاک زیر چکمه مردانی است که با عنایت خداوند و با صبر، مقاومت و از جان گذشتگی، امنیت همان نعمت مغفول مانده را به ما ارزانی می دارند.

 

چیزی در حد و اندازه این عزیزان سفر کرده شهیدمان در چنته نداریم که پیشکش کنیم، جز این که ادای احترام کرده و راهشان را پر قدرت ادامه دهیم واحترام زبانی و کلامی تنها کاری است که از عهده همگان بر می آید.

 

به همین بهانه گرامیداشت قیام 15 خرداد و یادواره شهدای هنگ مرزی با محوریت اربعین شهدای حادثه تروریستی مرزبانی میر جاوه  با حضور خانواده های شهدا،ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع گرمی برگزارشد.

 

امام جمعه گرمی در این مراسم معنوی با بیان اینکه شهدا با ایثار و سلحشوری آسایش و امنیت امروز را برایمان به ارمغان آوردند، افزود: این مکتب شهید و شهادت از ابتدای قیام انقلاب اسلامی،هشت سال جنگ تحمیلی و در عصر حاضر شهدای وحدت و شهدای مرزبانی ادامه داشته و خواهد داشت.

 

حجت الاسلام صفری اذعان داشت: این مکتب باعث گردیده تا کشور عزیزمان در مقاطع مختلف از بحرانهایی که استکبار و بدخواهان نظام بوجود آورده اند به سلامت عبور کند و در حقیقت شهیدان مشعل داران و نقشه راه برای نسل های آینده هستند.

 

وی با بیان اینکه فضیلت مرزبانی که در حال پاسداری و نگهبانی از مرز کشور هستند کمتراز فضیلت شب زنده داری ماه مبارک رمضان نیست، اظهار کرد: مرزبانانی که  در حین ماموریت و نگهبانی از وطن خود به درجه شهادت نائل می شود از جمله شهدای والا مقامی هستند که زبان از گفتن اجر و ثواب و فضیلت آن پیش خداوند متعال قاصر است.

 

وی افزود : شان و منزلت اسلام و کشور عزیزمان ایران اسلامی به برکت ایثار،جهاد و جان گذشتگی شهیدان بوده است که شهادت مزد جهاد این عزیزان است.

مداحی و پخش کلیپ از دیگر بخشهای این مراسم بود.

 

انتهاي پيام/

 



ارسال نظرات