خبرهای داغ:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امام راحل باهوش بوده و می‌دانستند که دو پدیده استبداد و استعمار همزمان باید از بین برود و باید همزمان به این پرنده شوم حمله کنند که در برابر شاه و کاپیتولاسیون واکنش جدی نشان دادند.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۶۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) شهر آبیک که پیش از ظهر امروز در مسجد ولیعصر(عج) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: قدرت سیاسی دارای ارکانی بوده که شامل مردم، باورها و رهبری می‌شود و الگویی است که در تمام جوامع وجود دارد و صرفاً به جامعه‌ای خاص اختصاص ندارد.

وی افزود: در بین ارکان قدرت سیاسی نقش رهبری از همه بالاتر بوده و در واقع مهم‌ترین عنصر بین مردم و باورهایی است که پیوند عمیق منطقی و ناگسستنی را ایجاد می‌کند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: هر جامعه باورها و مردم خاص خودش را دارد؛ فیدل کاسترو در کوبا، نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی، مهاتما گاندی در هند، مختار در لیبی و امام خمینی(ره) در ایران از شخصیت‌های کاریزماتیک با جذبه و معنویت بالایی بودند که توده‌های مردم را به حرکت وا داشتند.

نعمت‌اللهی اضافه کرد: شخصیت‌های مذکور باورهای جامعه را با مردم آن جامعه پیوند زدند که نقش و شخصیت آنان متفاوت بوده و مطابق نیاز جامعه مبارزه می‌کردند.

وی با اشاره به تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام یک انسان با ایمان به معنای واقعی کلمه بودند که شهید مطهری در کتاب پیرامون  انقلاب اسلامی به این مطلب اشاره کرده، زمانی که در پاریس و نوفل‌لوشاتو امام راحل را زیارت کرد و به ایران بازگشت، از وی سؤال شد که امام را چگونه یافتی؟

این مسؤول بیان کرد: شهید مطهری در پاسخ به سؤال مذکور اذعان کرده بود که امام راحل را مؤمن به خدا، هدف و راهی که انتخاب کرده است، دیدم که البته باید گفت امام به امت خود هم ایمان داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: هرگاه کسی برای خدا گام بردارد، مؤمن واقعی است و اگر تمام کارها و رفتارهای انسان هم برای خدا باشد همه چیزش برای خدا شده و شخصیتش الهی می‌شود که امام خمینی(ره) نمونه‌ای از مؤمن واقعی بودند.

نعمت‌اللهی امام خمینی(ره) را سیاستمداری باهوش دانست و ادامه داد: ملت ایران سابقه مبارزه در تاریخ را با استعمار و استبداد داشته‌اند اما مردم غفلت کرده و تک تک به مبارزه پرداختند.

وی اضافه کرد: امام راحل باهوش بوده و می‌دانستند که دو پدیده استبداد و استعمار همزمان باید از بین برود و باید همزمان به این پرنده شوم حمله کنند که در برابر شاه و کاپیتولاسیون واکنش جدی نشان دادند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امام نظام و مردم‌سالاری دینی را که مدلی از حکومت بود، به دنیا معرفی کردند که یک تعریف و گفتمان جدید در جامعه بود.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: نظام و مردم‌سالاری دینی الگوی حکومتی بسیار جدیدی بود که معادلات سیاسی دنیا را به هم زد و در این زمینه امام راحل بیان کردند که با خدا می‌شود در دنیای امروز زندگی کرد.

نعمت‌اللهی خاطرنشان کرد: امام راحل ولایت فقیه را از امور فرعی جدا کرده و در اصول دینی و جایگاه کلامی خود نشاندند.

وی اذعان کرد: امام خمینی‌(ره) میراث گران‌سنگ ولایت فقیه را از خود به یادگار گذاشته و فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد.

این مسؤول افزود: ولایت فقیه پیش از آنکه عنصر سیاسی باشد، عنصر اعتقادی و باور دینی بوده که درک این امر بسیار مهم‌تر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امام راحل یک عارف به تمام معنا بودند که روح حماسه را با عرفان جمع کردند؛ امام شب‌ها به نماز شب می‌‌پرداختند و در اتصال به خدا در اوج بودند و روزها هم قلم حماسه خود را به حرکت در می‌آوردند که خمینی تا آخرین سنگر در برابر دفاع مقدس ایستاد.

نعمت‌اللهی اضافه کرد: انقلاب اسلامی میراث بزرگ و گرانبهای امام راحل است که باید قدر آن را دانست و آن را پاس بداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها