خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مومنی مطرح کرد

نتیجه ازدواج‌های احساساتی طلاق است/ در ازدواج کفویت باید رعایت شود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت انجام ازدواج آگاهانه گفت: ازدواج‌هایی که فقط از روی احساسات است، به طلاق منجر خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۸۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن مومنی شامگاه دوشنبه  در جلسه سخنرانی در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی با اشاره به ضرورت دقت در ازدواج اظهار کرد: برخی از ازدواج‌ها فقط از روی احساسات است و چنین ازدواج‌هایی به طلاق منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) به چندین دلیل با رسول اکرم(ص) ازدواج کرد، یکی از این دلایل، نسبت داشتن حضرت خدیجه(س) با پیامبر(ص) بود و این بانوی بزرگوار شناخت کامل از رسول اکرم(ص) داشت. دلیل دیگر با اصل و نسب بودن پیامبر(ص) بود، انسان در هنگام ازدواج نمی‌تواند بگوید که به خانواده شخص مقابل کار ندارم و باید در ازدواج کفویت رعایت شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از دلایل ازدواج حضرت خدیجه(س) با رسول اکرم(ص)، خوش اخلاق بودن و امین بودن پیامبر(ص) بود، دروغ در گفتار و رفتار رسول اکرم(ص) وجود نداشت، حضرت خدیجه(س) با تحقیق با رسول اکرم(ص) ازدواج کرد و پیامبر(ص) پیش از ازدواج برای این بانوی بزرگوار کار می‌کرد.

مومنی با اشاره به ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار نخستین زن مسلمان بود و پشت سر رسول اکرم(ص) نماز خواند، حضرت خدیجه(س) نخستین کسی بود که ولایت امام علی(ع) را پذیرفت و به این ولایت اقرار کرد. حضرت خدیجه(س) از برترین بانوان بهشت است و دیگر بانوان برتر بهشت حضرت زهرا(س)، حضرت مریم(س) و آسیه هستند.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) برترین زنان پیامبر(ص) بود و براساس تحقیق می‌گویم که این بانوی بزرگوار پیش از رسول اکرم(ص) با مرد دیگری ازدواج نکرد و پیامبر(ص) هم تا زمان حیات حضرت خدیجه(س)، زن دیگری نداشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) به حضرت خدیجه(س) علاقه زیادی داشت و پس از مرگ این بانوی بزرگوار در غم از دست دادن او گریه کرد، حضرت خدیجه(س) جان، مال و آبروی خودش را برای اسلام و رسول اکرم(ص) گذاشت.

مومنی با اشاره به امتیازات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: خداوند از طریق فرشتگان به این بانوی بزرگوار سلام می‌رساند و براساس روایات خدا با حضرت خدیجه(س) به فرشتگان مقرب خودش افتخار می‌کرد.

وی ادامه داد: دین اسلام جامع ترین و کامل ترین دین است و مطالب بیان شده در خصوص حضرت خدیجه(س) نشان می‌دهد که تبلیغات سوء دشمنان در خصوص جایگاه پایین زنان در اسلام، غلط است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) تا جایی که توانست به رسول اکرم(س) در راه گسترش اسلام کمک کرد افزود: حضرت خدیجه(س) با مال و جان خودش در راه اسلام مجاهدت کرد ولی وهابی‌ها بارگاه این بانوی بزرگوار را در مکه تخریب کردند.

مومنی با اشاره به وصیت‌های حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار از رسول اکرم(ص) خواست که خودش، حضرت خدیجه(س) را در قبر دفن کند، حضرت زهرا(س) هم پیش از شهادت خواست که امام علی(ع) خودش این بانوی بزرگوار را در قبر دفن کند.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) از رسول اکرم(ص) خواست که پیامبر(ص) این بانوی بزرگوار را با پیراهن خودش دفن کند، پیراهنی که رسول اکرم(ص) در هنگام نزول وحی بر تن داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار