خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

امنیت و آرامش در کشور ما به خاطر امام خمینی(ره) است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ما اگر در کشور امنیت و آرامش داشته و حضور داریم به خاطر امام خمینی (ره) است و ما باید خودمان را برای امام و ولایت خرج کنیم نه اینکه از ولایت و امام برای خودمان خرج کنیم.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۸۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، شب گذشته به همت معاونت بازرسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان نشست سالیانه مودت با حضور بسیجیان، فرماندهان، مربیان و سر گروههای صالحین، مسولان نظامی و انتظامی شهرستان ، امام جمعه شهر قهستان و سایر مسولان شهرستان درمیان برگزار شد.

 


 حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، میهمان استانی این جلسه در محل حسینیه شهدای گمنام قهستان اظهار کرد: نهضت، تفکر ، یاد و یاران امام راحل (ره) از جمله مواردی است که نمی شود از آن غافل بود.

 

وی افزود: قرآن کلام وحی و کلام خداست. تفسیر قرآن ، کلام وحی است و بعد از اهل بیت(ع) در مقام رسالت و امامت ،ولایت ادامه مسیر راه امامت است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) علمدار مسیر هدایت مردم و بلکه جامعه جهانی شده است.

 

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: در حدیثی از پیامبر گرامی(ص) اسلام داریم که فرمودند:"علمای امت من برتر از انبیاء پیغبران بنی اسرائیل هستند و جایگاه علما جایگاه والایی است اگر علما خودشان جایگاه خود را تشخیص داده و حق جایگاه را ادا کنند".

 

وی اذعان کرد: همه بنی اسرائیل یک قوم بود اما برای این قوم تعداد زیادی پیامبر(حضرت موسی(ع)،حضرت یعقوب(ع) و...) و حتی پیامبران اولوالعزم برای هدایت قوم بنی اسرائیل به مقام نبوت و امامت رسیدند،اما اثر وجودی این انبیاء برای مردمشان و جامعه هدفشان چقدر بود؟

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: اما ما در ایران عالمی از سلاله حضرت فاطمه زهرا (س) داریم فردی که در بستر جامعه ای که دین مُرده و زمانی که دین به عنوان افیون مدفون بود، عَلم انقلاب را به دست گرفت و درخت انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند.

 

*انقلابمان را به جهان صادر خواهیم کرد

حجت الاسلام هاشمی گفت: امام خمینی (ره)جامعه مُرده بدون دین را تغییر داد و جامعه دینی اسلامی با گستره وسیع راه اندازی کرد،اسلامی که مرز نمیشناسد و امام راحل فرمودند:" ما انقلابمان را به جهان صادر خواهیم کرد‌.

 

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) مرزها را درنوردید و از مزرها عبور کرد و به کشورهای خاورمیانه و حتی آمریکای لاتین هم رسید.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بهاری که در اغلب کشورهای مسلمان وزیدن گرفت و به ثمر رسید؛ نتیجه انقلاب اسلامی ایران و انتشار پیام امام خمینی (ره) برای کشورهای دیگر بود.

 

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: تفکر امام خمینی (ره) مرزها را درنوردید، مردم را بیدار و آنها را متوجه اسلام کرد؛اسلامی که عزت آفرین است و این عزت امروزه از آن مردم ایران است.

 

وی تاکید کرد:عزتی که امروز کشور ایران دارد باعث شده که آمریکا با تمام قدرتش جرات کج نگاه کردن به ایران را پیدا نکند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به جنگ هشت ساله عراق علیه ایران و حمایت اغلب کشورها از صدام،گفت: آیا جهان شرک و کفر توانستند ایران را از پای در آورند؟ یا اینکه تسلیم ایران شدند؟

 

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد:آیا امام خمینی (ره) تکنولوژی جدید ،اسلحه و مهمات را آورد یا سِلاح دین را به مردم نشان داد؟ مردم ما را متدین کرد ودر مقابل تفکر اسلام آمریکایی تفکر ناب اسلام محمدی(ص) را آورد و مردم را به تفکر اسلامی دعوت کرد.

 

*راه مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه امام خمینی(ره)

وی افزود: شهدا هم از امام خمینی (ره) الگو گرفتند که توانستند با جهاد و شهادت انقلاب را به پیروزی برسانند. ولایت و راهی که امروزه مقام معظم رهبری در پیش گرفته اند ادامه راه و تفکر امام راحل است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تاکید کرد: شهدا با عکس امام تجدید پیمان کرده و میکنند،آیا ما در قبال سخنان و رهنمودهای رهبری این گونه عمل میکنیم؟اگر اینگونه عمل میکنیم و تجدید پیمان داریم مسیر امام خمینی (ره) را ادامه داده و با امام راحل تجدید پیمان میکنیم.

 

حجت الاسلام هاشمی گفت: شاخص مقام معظم رهبری راه امام ،حرکت امام و مواضع امام بوده و هست و هیچگاه این مسیر تغییر پیدا نکرده و ما اگر ادامه دهنده راه شهدا هستیم باید ملتزم به راه امام خمینی (ره) باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما اگر الان در کشور امنیت و آرامش داشته و حضور داریم به خاطر امام خمینی (ره) است و ما باید خودمان را برای امام و ولایت خرج کنیم نه اینکه از ولایت و امام برای خودمان خرج کنیم.

 

*شناخت جایگاه ولی فقیه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: ما باید جایگاه ولایت فقیه را بشناسیم ،در راهی که هستیم حواسمان باشد راه و خط امام خمینی (ره) را داشته باشیم،راه امام راه ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام هاشمی اذعان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند:"پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد". ولایت فقیه استمرار ولایت امام و اولیا الله است.

 

وی تصریح کرد: هیچ وقت ما نباید به خودمان این جرات و جسارت را بدهیم که به مقام ولی فقیه جامعه خدشه ای وارد شود؛مقایسه مقام معظم رهبری (حضرت آقا) با فلان آقا (رهبر کشورهای دیگر)اول راه انحراف است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در فتنه سال ۸۸ کسانی بوند که از راه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب منحرف شده و دچار انحراف شدند.

 

حجت لاسلام هاشمی تاکید کرد: اسلام ناب اسلامی است که حضرت امام خمینی (ره) به ما معرفی کردند و این اسلامی است که طرفدار مستضعفین است، اسلامی که در مقابل مستکبران قد علم کرد،دور از تحجر و رو به رشد و بالندگی است.

 

وی به اسلام آمریکایی اشاره کرد،و گفت:اسلام آمریکایی اسلامی است که زن و مرد در کنار یکدیگر (دوشادوش) نماز جماعت بخوانند و اسلامی است که پادشاده عربستان که خود را خادم حرمین شرفین میداند با رئیس جمهور آمریکا(ترامپ)مشروب الکلی که حرام است بنوشد،این فرد خائن به حرمین شرفین است نه خادم.

 

*مورد توجه بودن مفاهیم قرآن

سروان پاسدار محمد فاطمی نسب،جانشین فرماندهی ناحیه سپاه شهرستان درمیان،نیز در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه امروزه اغلب به روخوانی قرآن پرداخته میشود تا اینکه مفاهیم و معانی قرآن مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی افزود: در قرآن کریم ارتباط مسلمانان با یهود و نصاری نهی شده است ،اما امروز میبینیم در کشورهای مسلمان رقص شمشیر برگزار میکنند.

 

جانشین فرماندهی ناحیه سپاه شهرستان درمیان بیان کرد: مبنای حرکت امام راحل قرآن کریم و مفاهیم آن بود و همین دلیل قیام امام خمینی (ره) شد و علیرغم همه دشمنی ها و توطئه ها انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها