خبرهای داغ:
امام جمعه دولت آباد:

شورای شهر دولت آباد از مشکلات قبلی عبرت بگیرند

محمودآبادی تاکید کرد: هم مردم باید از شورای شهر حمایت کنند و هم اعضای شورا باید با برنامه قوی شهر را به پیش ببرند و از مسائل و مشکلاتی که قبلاً بوده عبرت بگیرند و نگذارند تکرار شود.
کد خبر: ۸۸۶۹۰۵۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ امام جمعه دولت آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه سخنان خود را با موضوع حفظ دین و اعتقادات آغاز کرد و در این خصوص گفت: در برهه ای از زمان هستیم که پیشرفت علمی در تمام عرصه ها زندگی بشر را فرا گرفته ولی راهزن های دینی و اعتقادی هم زیاد شده اند که بیگانگان از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی شبهاتی را وارد می کنند که در این شرایط وظیفه هر مسلمان حفظ دین است.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین محمود آبادی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «ربّنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه إنّک أنت الوهاب»؛ خدایا دل های ما را بعد از هدایت برنگردان و از نزد خودت رحمتی به ما ببخش همانا تو بسیار بخشنده ای »؛ در این آیه مبارکه حفظ دین در قالب دعا مطرح شده است.

وی در ادامه به حدیثی از امام رضا علیه السلام اشاره کرد که ایشان می فرمایند: «إنّ أمیرالمؤمنین (علیه السلام) قال لکمیل بن زیاد فیما قال یا کمیل أخوک دینک فاحتط لدینک بما شئت؛ امیرالمؤمنین (علیه السلام) در فرمایشاتی که به کمیل داشتند فرمودند: ای کمیل دین همانند برادر توست پس هر چه می خواهی مواظب دینت باش.

محمودآبادی اظهار کرد: هم در طول حکومت غاصبانه خلفای سه گانه دین مردم دچار انحراف شده بود و هم در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام معاویه ملعون خیلی تلاش می کرد و مردم را منحرف می کرد که امام علی (ع) در آن زمان چنین توصیه ای به کمیل برای حفظ دین داشتند؛ همانگونه که امروز هم والدینی را می بینیم که از وضعیت فرزند خود نگران هستند و اذعان دارند فرزندان خود تقیّد به ظواهر شرع ندارند.

مسئول قرارگاه فرهنگی برخوار در ادامه گفت: امام باقر علیه السلام می فرماید: «سلامه الدین و صحه البدن خیرٌ من المال و المال زینه من زینه الدنیا حسنه»؛ سلامت دین و سلامت جسم از مال بهتر است و مال زینتی از زینت دنیاست که خوب است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در خطبه شعبانیه به شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام در ماه رمضان اشاره کرده و گریه کردند، امام علی (ع) فقط یک سؤال پرسیدند، عرض کردند: « یا رسول الله و ذلک فی سلمه من دینی؟ یعنی ای رسول خدا آن موقع سلامت در دینم هست؟» پیامبر در جواب او فرمودند: « فی سلامه من دینک. بله دینت در سلامت است».

امام جمعه دولت آباد اضافه کرد: وقتی چنین شخصیت با عظمتی نگران آینده است که آیا دینش سالم می ماند یا نه؟ وای به حال ما که خیلی آفت پذیر هستیم.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر برخوار افزود: امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه عرضه می دارد: « و الصحه فی الجسم و القوه فی البدن و السلامه فی الدین»؛ یعنی از خدا سلامتی و نیروی بدنی و سلامت دین تقاضا می کند.
وی در ادامه به عوامل سالم ماندن دین اشاره کرد و اولین آن ها را تضرّع و توسّل نام برد و گفت: امام کاظم (ع) می فرماید: « یا هشام من أراد الغنی بلا مال و راحه القلب من الحسد و السلامه فی الدین فلیتضرّع إلی الله فی مسئلته بأن یکمل عقله…. ای هشام هر کس بی نیازی بدون مال و آسایش دل از حسد و سلامت در دین خواهد پس به درگاه خدا تضرع کند در خواسته اش به اینکه خدا عقل او را کامل کند… ».
محمودآبادی دومین عامل را استقامت بر دین و اعتقادات عنوان و در این خصوص اظهار کرد: امام علی (ع) می فرماید: « السلامه مع الاستقامه. سالم ماندن توأم با استقامت است » پایبندی به اعتقادات مهم است.
این مسئول به حسن ظن به خدا به عنوان عامل سوم اشاره کرد و گفت: انسان حتّی در همان جاهایی که فکرش را نمی کند که خدا به او کمک کند باید امیدوار به رحمت خدا باشد مانند کسی که جوانی را از دست می دهد باید به فکر اینکه این اتفاق یک امتحان الهی و … است بوده و اعتقادات خود را قوی تر کند.

امام جمعه دولت آباد دوری از مردم را عامل چهارم سالم ماندن دین نام برد و اذعان کرد: امام علی (ع) می فرماید: « سلامه الدین فی اعتزال الناس؛ سالم ماندن دین در دوری گزیدن از مردم است »؛ چراکه بسیاری از رفت وآمدها با مردم نیاز نیست، صله رحم انجام شود ولی نشست و برخواست در جاهایی که ضربه به دین انسان می زند باید مدیریّت شود.

این کارشناس دینی ادامه داد: طبق اظهارات فرمانده نیروی انتظامی شهرستان برخوار، یکی از مشکلات این شهرستان افزایش استفاده مردم از ماهواره است که این یک بلیّه و توطئه دشمن است؛ چرا که ماهواره خانمان سوز است.
محمودآبادی مدارا کردن با مردم را به عنوان عامل بعدی برشمرد و خاطرنشان کرد: امام علی می فرماید: « سلامه الدین و الدنیا فی مداراه الناس. سالم ماندن دین و دنیا در مدارا نمودن با مردم است »؛ بنا بر این در رفتار با مردم و زیر مجموعه و اهل خانه و همسایه و دوست، تحمّل داشته باشید و در هر مسئله ای درگیر نشوید.
وی عامل ششم را دعا به درگاه خداوند برشمرد و گفت: امام صادق (ع) در این خصوص فرمودند: در آخر الزمان دعای غریق را زیاد بخوانید تا نجات پیدا کنید؛ « یا اللهُ یا رحمانُ یا رحیم یا مقلب القلوب ثبّت قلبی علی دینک».

امام خمینی در همه علوم عقلی و نقلی اسلامی، متخصص، مجتهد و صاحب نظر بود

امام جمعه دولت آباد با اشاره به فرا رسیدن بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی رحمه الله علیه، اذعان کرد: حقیقتاً امام راحل ادامه دهنده راه انبیا و اولیاء الهی است و مسیری که امام راحل عظیم الشأن ترسیم کرد مسیر سعادت دنیا و آخرت ایران اسلامی است و باید قدردان آن بزرگوار باشیم.
این کارشناس ادامه داد: ویژگی هایی که امام خمینی داشت جمعش در یک نفر یا نیست یا نادر است؛ چرا که ایشان در همه علوم عقلی و نقلی اسلامی، متخصص، مجتهد و صاحب نظر بود.

محمودآبادی اظهار کرد: امام خمینی از نظر خلوص و تقوی أعجوبه بود و ظواهر مادی ایشان را دچار تزلزل نکرد و شجاعت، مدیریت و دغدغه مدیریت جامعه از ویژگی های منحصر به فرد ایشان بود در صورتی که ممکن است کسی حتی عارف و مستجاب الدعوه باشد ولی توان مدیریت جامعه را نداشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اندیشه سیاسی امام راحل (ره)، گفت: اندیشه امام بر دو محور بود که اولین آن؛ نفی ساختار حکومت پادشاهی و سلطنتی است که امام خمینی این شیوه را فرعونی و ظالمانه می دانست و در واقع چنین مدیریتی نه مورد تأیید عقل است و نه شرع.

امام جمعه دولت آباد افزود: نظر امام این بود که همه ارکان نظام با مشارکت و رأی مردم باشد و در رأس حکومت یک فقیه جامع الشرایط باشد که مسیر جامعه از مسیری که خداوند فرموده منحرف نشود.

وی اظهار کرد: ساختار حکومت اسلامی در ایران از برکات وجودی حضرت امام (ره) است که در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود و این جمله معروف امام راحل که فرمود: «پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» واقعاً این چنین بوده است.

محمودآبادی ادامه داد: دشمنان ولی فقیه در داخل که مطامعشان در خطر است و ولی فقیه جلو آن ها را می گیرد، زیر بار ولایت فقیه نمی روند و عده ای که می خواهند مردم به طرف بی دینی سوق پیدا کنند و مدام حرف از آزادی می زنند و می خواهند با دنیای استکبار کنار بیایند، ولی فقیه در مقابل آن ها ایستاده و وظیفه ماست که پشتیبانی کنیم.

مسئول قرارگاه فرهنگی برخوار با بیان اینکه دشمنی دشمنان ولی فقیه در خارج هم تمام شدنی نیست، خاطرنشان کرد: ما مسیری انتخاب کرده ایم که سعادت دنیا و آخرت در آن است ولی طبیعی است که دشمنان هر روز مشکلاتی برای ما ایجاد کنند، بنا بر این ما باید استقامت داشته باشیم و همیشه پاسدار این راه و انقلاب باشیم.

اعضای جدید شورای شهر دولت آباد از مشکلات گذشته عبرت بگیرند
وی با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر دولت آباد عنوان کرد: شما مردم پنج نفر را انتخاب کردید و بار مدیریت شهر را به دوش این افراد گذاشتید و پیشرفت شهر در گرو تلاش های صادقانه و خالصانه این پنج نفر است که از مردادماه عملا کار خود را آغاز می کنند.

محمودآبادی تاکید کرد: هم مردم باید از آن ها حمایت کنند و هم اعضای شورا باید با برنامه قوی شهر را به پیش ببرند و از مسائل و مشکلاتی که قبلاً بوده عبرت بگیرند و نگذارند تکرار شود.
امام جمعه دولت آباد در ادامه به معرفی خیریه مسجدسازان الزهراء سلام الله علیها پرداخت و گفت: مؤسسه ای است زیر نظر آیت الله مهدوی و آیت الله فقیهی که این بزرگان اقداماتی را پیرامون ساخت مسجد در مناطق محروم فاقد مسجد انجام داده اند.

وی افزود: اقدامات بسیار خوب و خالصانه و تأثیرگذار است و نه تنها مسجد می سازند بلکه بعد از ساخت مسجد پشتیبانی می کنند و مبلّغ اعزام می کنند و کارهای فرهنگی در آنجا انجام می دهند که انتظار است شما مردم روزه دار هم سهیم باشید و در این ماه مبارک باقیات الصالحاتی باشد؛ چرا که انسان را نجات می دهد و انفاق فی سبیل الله برای انسان می ماند و باعث نورانیت قبر و نجات از عذاب الهی می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار