متخصص طب سنتی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

معجون «چهارمغز و شیر»؛ توصیه طب سنتی برای افطار روزه داران

دکتر رضائی پور گفت: یک توصیه خوب برای بازکردن روزه روزه داران، خوردن معجون «چهار مغز و شیر» است.
کد خبر: ۸۸۶۹۰۵۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

معجون «چهارمغز و شیر»؛ توصیه طب سنتی برای افطار روزه داراندکتر ناصر رضائی پور متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به توصیه هایی در رابطه با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یک توصیه خوب برای بازکردن روزه روزه داران، خوردن معجون «چهار مغز و شیر» است.

وی افزود: روزه داران بهتر است از نیم ساعت پیش از افطار، از هر یک از چهار مغز بادام، گردو، فندق و پسته، یک قاشق غذاخوری را نیم‌کوب کرده و در یک لیوان شیر داغ بخیسانند و مخلوط را با کمی شکر یا عسل شیرین کنند یا یکی دو عدد خرمای بدون هسته به آن بیفزایند.

این متخصص طب سنتی خاطر نشان کرد: در هنگام افطار، ابتدا خرما را میل کنند و سپس مخلوط را به هم زده و قاشق‌ قاشق با کمی نان خوب برشته‌ شده میل کنند.

رضائی پور یادآور شد: روزه داران توجه کنند که در صورت تمایل به مصرف خوراک دیگر حداقل باید یک ساعت فاصله بدهند اما خود این معجون، به تنهایی یک غذای کامل است.

وی در پایان این مطلب گفت: البته کسانی که با خوردن مایعات یا حتی «چهارمغز» ترش می‌کنند، نباید در افطارشان از چای شیرین یا دیگر مایعات میل کنند بلکه باید از غذاهای سفت و نانی استفاده کنند.


ارسال نظرات