امام جمعه شهر فارسان گفت: امام خمینی(ره) بسیار باتقوا بودند و تنها به تکلیف خود عمل می‌کردند و در طول9 دهه زندگی بابرکت خود تماماً به خدا وصل بودند و از غیر خدا پرهیز داشتند.
کد خبر: ۸۸۶۹۰۶۱
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حسین جمالی زاده در مراسمی که به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد و مصلی بزرگ امام حسین(علیه السلام) این شهر برگزار شد گفت: یکی از مباحث قرآنی مسئله عزتمندی است انسان در دنیا و خصوصا مؤمن باید عزیز باشد و خداوند این اختیار را به انسان نداده که عزتمندی خود را زیر سؤال ببرد. همچنان که به دنبال عزتمندی هستند دوست دارند بعد مرگشان هم از آن‌ها به‌خوبی یاد شود و عزیز باشند.

وی در ادامه به آیات قرآن اشاره داشت و افزود: درآیات الهی آمده است که پیغمبرم اگر دشمنان تو، چه کفار و چه منافق بسیار دنبال عزت هستند و می‌خواهند عزیز شوند ولی عزتمندی را نزد بزرگان خود می‌بینند آیا کارشان درست است و می توانند به عزت برسند؟ پس به آن‌ها بگو که این عزت تماماً از آن خداست.

حجت الاسلام جمالی زاده در مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به شرح خصوصیات امام پرداخت و تصریح کرد: امام عزیز و بزرگوار بسیار باتقوا بودند و تنها به تکلیف خود عمل می‌کردند و در طول9دهه زندگی بابرکت خود تماماً به خدا وصل بودند و از غیر خدا پرهیز داشتند.

وی، در پایان اظهار داشت: دهه‌های زندگی امام پر از فراز و نشیب؛ اما متصل به خدا بودند، حتی در دهه اول زندگی‌شان که مصادف می‌شد با شهادت پدر بزرگوارشان و دست ‌و پنجه نرم کردن ایشان با زورگویان زمان و دهه دوم مصادف بود با قیام مشروطه و دهه سوم دست ‌به ‌قلم شدن حضرت امام و نوشتن کتاب کشف ‌الاسرار و ایستادگی در مقابل دشمنان تا دهه 9 زندگی پر خیر و برکت بود.

ارسال نظرات