در قیام 15 خرداد برای اولین بار سه ویژگی «مردمی بودن»، «اسلامی بودن» و «رهبری واحد» نمود عینی پیدا کرد.
کد خبر: ۸۸۶۹۰۸۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فارسان پیرامون قیام 15 خرداد، اظهار کرد: به برکت جانفشانی اقشار مختلف مردم در قیام 15 خرداد 42 و مجاهدت امام خمینی (ره)، روند مبارزه با استبداد ستمشاهی شکل جدیدی به خود گرفت و طی این روند، انقلاب اسلامی به رهبری ایشان به ثمر نشست.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا علوی در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج با اشاره به اینکه 15 خردادماه، یادآور قیام خونین مردمی در حمایت از نهضت امام خمینی (ره) و همچنین تداعی کننده عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب است، افزود: به برکت مجاهدت امام خمینی (ره) و خون شهدا نظام اسلامی اکنون در اوج اقتدار قرار دارد.

وی تاکید کرد: حرکت رهایی بخش امام خمینی (ره) در دوران طاغوت و همراهی اقشار مختلف مردم، یک حرکت الهی بود، که پیروزی انقلاب اسلامی و اهتزاز پرچم اسلام ناب محمدی(ص) حاصل آن است.

وی با بیان اینکه در قیام 15 خرداد برای اولین بار سه ویژگی «مردمی بودن»، «اسلامی بودن» و «رهبری واحد» نمود عینی پیدا کرد، گفت: اگرچه رحلت آن مرد الهی ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران و امت اسلامی بود، اما میراث برجای مانده از او سال های سال این ملت و ملت های آزاده جهان را سیراب خواهد کرد.

وی، با تأکید بر اهمیت بازشکافی ابعاد و زوایای قیام 15 خرداد برای نسل جوان، اظهار داشت: قیام 15 خرداد الگوی بی نظیری برای حرکت هایی است که خواستگاه فرهنگی و مذهبی دارند.

وی تصریح کرد: سیر و تعمق در چرایی و چگونگی این واقعه می تواند علاوه بر روشن کردن چهره خشن و مستبد رژیم شاهنشاهی، تصویری واقع بینانه از حوادث نخستین نهضت اسلامی مردم و قدرت رهبری امام و تلاش مجاهدان را به تصویر کشیده و مانع تحریف تاریخ و وارانه جلو ه دادن حرکت های انقلابی مردم؛ شود.

حجت الاسلام علوی استکبار ستیزی را از آرمان‌های اصلی امام(ره) برشمرد و با تأکید بر اینکه آرمان‌های امام(ره)، استقلال‌خواهی و مخالفت با استعمار، استکبار و نیز مخالفت با استبداد حکومتی بوده است، افزود: اسلام‌خواهی، قرآن‌خواهی، پیروی از روحانیت و نیز پیوند بین روحانیت و مردم از جمله مواردی است که 15 خرداد را شکل داده است که در واقع این روز به یک مانیفست، مدل و الگو تبدیل شده است.

وی در بیان اثرات قیام 15 خرداد سال 42، خاطرنشان کرد: انزجار مردم از دستگاه طاغوتی شاه، زمینه‌سازی سازماندهی حرکات مبارزاتی مردم، حساسیت و عدم خوشبینی مردم به حکومت، افزایش روحیه شهادت طلبی در جامعه، بیداری در کشور و افزایش روحیه حمایت از مظلوم در مردم، بخشی از نتایج این قیام بوده‌اند.

علوی، با طرح این سؤال که چرا امام می‌فرمودند 15 خرداد باید برای همیشه زنده باشد؟ افزود: دلیل این است که این مدل انقلاب اسلامی است، یعنی این نقطه آغازین است که امام(ره) 15 سال رهبری نهضت را از این روز شروع می‌کنند و 10 سال در عمر حیاتشان نیز آن را هدایت می‌کنند.

وی در پایان حساسیت در حفظ دستاوردهای انقلاب را امری ضروری و خانواده‌های شهدا را امانت شهدا در دستان جامعه خواند و گفت: خون شهدا و حرمت خانواده‌های آنان در حرکت‌های بعدی انقلاب موثر است، لذا باید مورد توجه و تجلیل همیشگی قرار گیرد.

ارسال نظرات