خبرهای داغ:
همایش بزرگداشت شهدای قیام ۱۴ خرداد سال ۴۲ با عنوان حماسه حسینی، قیام خمینی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۹۱۳۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در این همایش که عصر دوشنبه در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، برخی از علما و شخصیت های حوزوی همچون آیات مقتدایی و نیز حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی، نوه امام راحل و برخی از مقامات استانی و هیئات مذهبی قم حضور داشتند.

در این مراسم علاوه بر مداحی اهل بیت(ع)، برنامه پخش کلیپ و گروه تواشیح و همخوانی اجرا شد و در ادامه آیت الله استادی ، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: به تعبیر امام راحل ، بزرگداشت 15 خرداد ، بزرگداشت و تکریم ارزش های انسانی و الهی در طول تاریخ و در امتداد حماسه بزرگ عاشورای حسینی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی(ره) همواره بر این مساله تاکید داشت که از یادآوری و بزرگداشت 15 خرداد نباید غفلت کرد چرا که این قیام متاثر از حماسه حسینی بوده و شهدای مظلوم این قیام نقش بسیار موثری در پیروزی و موفقیت نهضت اسلامی ملت ایران داشتند.

وی بیان داشت: ما باید راه و مرام امام راحل و اهداف قیام 15 خرداد را بشناسیم و بدانیم که امروز تکلیف و وظیفه ما در برابر این انقلاب و نهضت چیست تا به درستی بتوانیم از میراث امام و شهیدان دفاع و حراست کنیم.

در ادامه این مراسم، زهرا اقلیمی ، فرزند شهید اقلیمی از شهدای 15 خرداد شهر مقدس قم، طی سخنانی بر لزوم حرکت در مسیر آرمان ها و ارزش های امام و شهدا تاکید کرد و گفت: بنده فرزند شهید 15 خرداد و خواهر شهید دفاع مقدس هستم، اما افتخار این است که خاک پای ولایت هستم و آماده ام جانم را در راه دفاع از رهبرم بدهم.

گفتنی است: در خاتمه این مراسم از ۶ تن از خانواده های شهدای ۱۵ خردادماه سال ۴۲ در قم تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات