عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت : قطع روابط دیپلماتیک عربستان با قطر مطمئنا باعث هوشیاری سران کشورهای اسلامی و افکار عمومی بر علیه عربستان و هم پیمانانش خواهد شد و عکس العمل های خوبی در برخواهد داشت .
کد خبر: ۸۸۶۹۱۷۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، ولی الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با قطع روابط دیپلماتیک کشورهای  عربی با قطر اظهار داشت : عربستان سعودی امروز به عنوان سرکرده حرکت های ضدایرانی در منطقه فعالیت های خود را دنبال می کند .
وی گفت : حضور ترامپ در اجلاس سران کشورهای عربی که عربستان تدارک آن را دیده بود و هدیه اموال بیت المال به امریکا توسط عربستان خود دلیل روشنی بر این موضوع است .
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد : اما چند روز پس از این نشست امیر قطر در اظهاراتی اعلام کرد که ایران عامل اصلی ثبات در منطقه خاورمیانه است و نارضایتی خود را از سیاست ضد ایرانی دولت آمریکا و دونالد ترامپ آشکار بیان نمود .
نانواکناری با اشاره به واکنش عربستان به این اظهار نظر قطر عنوان کرد : عربستان با کشورهای همسو با خود اتحادی را به راه انداخته اند تا قطر را به عنوان کسی که از ایران حمایت می کند تنبیه نمایند .
قطع روابط عربستان با قطر باعث هوشیاری سران کشورهای اسلامی می شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد :مطمئنا این اقدام عربستان باعث هوشیاری سران کشورهای اسلامی و افکار عمومی بر علیه عربستان و هم پیمانانش خواهد شد و عکس العمل های خوبی در برخواهد داشت .
دستگاه دیپلماسی از فرصت به دست آمده به نفع ایران استفاده کند 
وی افزود : لذا ما باید با حمایت های خوب و به جای خود و انجام اقدامات دیپلماسی از این فرصت به دست آمده استفاده کنیم ونیروهایی را که از آگاهی و خرد لازم برخوردار هستند را جمع و با خود هم سو نمایم.
نانواکناری در پایان گفت : ایران باید با ایجاد روابط دیپلماسی جلوی تنش ها در منطقه را بگیرید و منطقه را به سوی آرامش هدایت کند تا در کنار هم بتوانیم  در مقابله با صهیونیست ها موفق عمل کنیم.


آرمان کرمان
ارسال نظرات