فرماندار شهرستان نیر گفت: قیام 15 خرداد پیوند مستحکم ملت و امام خمینی (ره) بود.
کد خبر: ۸۸۶۹۲۱۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از نیریمیز، مهدی احمدی اظهار کرد: قیام 15 خرداد را متن مردم با انگیزه اسلامی و با انگیزه عشق به روحانیت و با انگیزه عشق و ایمان به امام خودشان به وجود آوردند و ستون فقرات حادثه 15 خرداد علاقه به اسلام و امام بود و مردم بودند که این حرکت را میدان دادند و به وجود آوردند پس آنچه در 15 خرداد به وجود آمد، عبارت بود از پیوند مستحکم ملت و امام آن هم به برکت اسلام اتفاق افتاد.

 

وی گفت: در تاریخچه زندگی سراسر حماسه و مبارزه امام خمینی (ره) علیه رژیم پهلوی و حامیان آمریکایی  و صهیونیستی آن، نهضت 15 خرداد 1342 یک نقطه عطف محسوب می‌شود، به طوری که انقلاب اسلامی ایران را تداوم نهضت 15 خرداد می‌دانند.

 

فرماندار شهرستان نیر بیان کرد: قیام 15 خرداد، مبارزه‌ای بود که سه عنصر اسلام، امام خمینی و مردم، پایه‌ها و عوامل اصلی تشکیل آن بودند.

 

از مهمترین ویژگی‌های قیام 15 خرداد این بود که نهضتی که به رهبری امام خمینی در مقام مرجعیت در 1341 از درون حوزه علمیه قم آغاز شد، هرچند در پانزدهم خرداد 1342 به صورت بیرحمانه‌ای توسط رژیم سرکوب شد، اما نابود نشد، بلکه بذری شد که در خاک سرزمین افشانده گشت و پس از 15 سال که مردم مسلمان ایران با تحمل سختی‌ها و مرارتها آن را با اشک و خون آبیاری کردند، سرانجام در 22 بهمن 1357 سر از خاک برآورد و سبز گشت و شکوفه کرد و ثمر داد.


ارسال نظرات