حجت الاسلام میکائیل مقدسی گفت: 15 خرداد سرآغار قيام ملت ايران براي سرنگوني رژيم ستمشاهي و پيروزي انقلاب اسلامي بود.
کد خبر: ۸۸۶۹۲۱۹
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از نیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر گفت: قیام 15 خرداد نیز به عنوان یکی از رویدادهای جاودان و تاثیرگذار در شکل گیری انقلاب اسلامی مردم ایران به شمار  می رود به نحوی که امام راحل عظیم الشان در این باره می فرمایند: 15 خرداد سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود و در جای دیگری تاکید می کنند: «قیام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستم شاهی را در هم شکست و افسانه‏ ها و افسون‏ها را باطل کرد.

 

وی افزود: شهادت جوانان رشید و زنان و مردان در آن روز، سد عظیم قدرت شیطانی را از بنیان سست کرد. خون سلحشوران کوخ‏نشین، کاخ‏های ستم را درهم کوبید. ملت عظیم‏ الشأن با قیام و نثار خون فرزندان عزیز خویش، راه قیام را برای نسل‏های آینده گشود و ناشدنی‏ها را شدنی کرد.»

 

امام جمعه نیر، واقعه پانزدهم خرداد ۴۲ را نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي دانست و گفت: اين روز مهم سرآغار قيام ملت ايران براي سرنگوني رژيم ستمشاهي و پيروزي انقلاب اسلامي بود.

 

حجت الاسلام مقدسی با اشاره به نقش قم در شکل گیری مبارزات تاریخ انقلاب اسلامی و حادثه پانزده خرداد، تصریح کرد: یوم الله 15 خرداد 42 روزی بود که ماندگار ترین و سرنوشت ساز ترین حرکت مردمی تاریخ معاصر در دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و به پیشتازی مردم غیور و ولایتمدار خطه قم شکل گرفت.

 

امام جمعه نیر گفت: این یوم ا... نهالی است که به دست پیر مراد انقلاب در سرزمین مستعد جان‏های مردم کاشته شد، جوانه زد و با خون  مردان الهی آبیاری شد و سرانجام در بهمن 57 به ثمر رسید.

 

وی بیان کرد: امروز ما به عنوان وارثان این میراث گرانبها و ارزشمند، وظیفه سنگین محافظت، پیراستن و آراستن این شجره طیبه را به عهده داریم که باید پاسدار و قدردان آن باشیم.

 

وی تصریح کرد: ما باید راه خمینی کبیر را در ‏راه ولی فقیه عادل زمان، یعنی رهبر معظم انقلاب دنبال ‌کنیم‎؛ خلف صالحی که در دوران پس از امام (ره) سال ها‎ ‎به حکیمانه‌ترین روش‌ها هدایت امت را بر عهده ‏داشته است و کشتی انقلاب را در حوادث‏‎ ‎گوناگون و در برابر شدیدترین دشمنی‌های قدرت‌های جهانی از ‏گزند حوادث مصون نگاه‎ ‎داشته است‎.

 

امام جمعه نیر افزود: اینچنین نهضت امام خمینی راحل بیمه شد و ‏پایه استوار انقلاب اسلامی را بنیان نهاد‎ و پیروان خمینی کبیر همچنان رهروی راه اسلام خمینی(ره) هستند‏‎.

 

وی با عرض تسليت سالگرد جانگداز رحلت حضرت امام خميني(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد، از درگاه خداوند متعال موفقیت همگان را در ادامه راه آنان در ظل توجهات حضرت ولي عصر(عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبري حضرت آيت ا... العظمي خامنه اي(مدظله العالي) مسئلت کرد.      

 

ارسال نظرات