مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودان مطرح کرد:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودان گفت: قیام پانزدهم خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) است.
کد خبر: ۸۸۶۹۲۲۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،حجت الاسلام عباس شمس مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودان با اشاره به قیام خونین 15 خرداد 1342 اظهار کرد: در آن ایام برابر با محرم 1383 هجری قمری، شهر مقدس قم با شور انقلابی به پایگاه اصلی ضد رژیم تبدیل شده بود، در عصر عاشورای آن سال، حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه در سخنرانی کوبنده به انتقاد شدید از رژیم پهلوی و پیروی او از آمریکا و اسرائیل پرداخت.

وی افزود:  حضور مردم در پای سخنرانی و بازتاب این سخنرانی افشاگرانه امام به گونه ای بود که رژیم به دستگیری امام تصمیم گرفت و در سحرگاه 15 خرداد سال 1342 به خانه امام در قم یورش بردند و ایشان را دستگیر و به دور از چشم مردم به زندانی در تهران منتقل کرد.

حجت الاسلام شمس ادامه داد: این اقدام رژیم پهلوی با آگاهی مردم همیشه بیدار و بصیر و انقلابی گسترش یافت، حمایت مردم از امام راحل عظیم الشان آنچنان خشم رژیم پهلوی را در پی داشت که در این روز هزاران نفر به خاک و خون کشیده شدند، علاوه بر قم، در برخی شهرهای دیگر نیز تظاهرات شکل گرفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودان تصریح کرد: در این روز حدود 15 هزار نفر شهید شدند، رژیم سفاک پهلوی با این کشتار پایه های سلطنت خود را سست تر و توفان عظیم انقلاب اسلامی را سرعت بخشید.

وی همچنین گفت: سخنرانی تند و کوبنده حضرت امام در واقع شمارش معکوس سقوط رژیم پهلوی بود، پیرو جوان زن و مرد، از روستا و شهر خود به طرف منزل رهبر خود حرکت کردند.

شمس اضافه کرد: شعار اصلی جمعیت یا مرگ یا خمینی بود که از تمام شهر قم به گوش می رسید، نیروهای رژیم پهلوی در این شهر برای ایجاد ترس بیشتر مردم مستقر شدند و سعی داشتند قیام را به شدت سرکوب کنند از طرفی دیگر خبر دستگیری امام خمینی (ره) به تهران، شیراز، مشهد و دیگر شهرها رسید و در شهرهای مختلف کشور نیز همانند قم، آزادی امام را فریاد می زدند، مردم ورامین به تهران حرکت کردند تعداد زیادی از مردم در این تظاهرات به شهادت رسیدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودان در پایان خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) روز پانزده خرداد را چون عاشورا روز عزای عمومی ملت مظلوم دانست و روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان نامید،مردم ایران اسلامی با این قیام نشان دادند که در برابر رژیم استبدادی هرگز کوتاه نمی آیند رهبری مدبرانه امام و ایستادگی و مقاومت مردم در برابر رژیم پهلوی سبب شد تا سرانجام در 22 بهمن 1357 خورشید انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

ارسال نظرات