مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تولید محصول کلزا در استان اردبیل صددرصد افزایش می‌یابد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود تولید محصول کلزا در استان اردبیل افزایش صددرصدی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۶۹۲۶۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

 به گزارش خبرگزاری تسنیمازاردبیل، در جلسه بررسی تولید و برداشت محصول کلزا در اردبیل اظهارداشت: امسالپیش‌بینی می‌شود تولید محصول کلزا در استان اردبیل افزایش صددرصدی داشته باشد و بتوانیم در این حوزه درآمد کشاورزان را افزایش دهیم.

وی افزود: عملیات برداشت مزارع کلزا از دهم خردادماه در مناطق شمالی استان آغاز شده است و کلزاکاران استان تا کنون یک هزار تن کلزای برداشت شده خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند که پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع استان بیش از 20 هزار تن کلزا برداشت شود.

روحی بیان کرد: در راستای سیاست تغییر الگوی کشت افزایش سطح زیر کشت و تولید دانه روغنی کلزا در اولویت کاری قرار دارد به گونه‌ای که میزان تولید این محصول در سال گذشته 9 هزار و 260 تن بوده است در حالی که امسال میزان تولید از مرز 20 هزار تن خواهد گذشت و شاهد افزایش 100 درصدی این محصول نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکهسطح زیر کشت کلزا در سال 96 بیش از 8 هزار و 900 هکتار است، گفت: درارتباط با قیمت خرید تضمینی نیز قیمت تضمینی خرید کلزا امسال 2 هزار و 783 تومان تعیین شده است که همین امر بیش از پیش بر میل و رغبت کشاورزان به کاشت این محصول افزوده است.

وی در مورد مراکز خرید این محصول تصریح کرد:در حال حاضر تعداد 9 مرکز خرید در استان فعال است که کشاورزان بدون هیچ گونه معطلی می‌توانند محصول تولیدی خود را به این مراکز تحویل دهند که این مراکز خرید به صورت فعال از 13 خردادماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و هیچ مشکلی در عملیات خرید این محصول از کلزاکاران وجود ندارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: پارس آباد با پنج هزار و 698 هکتار، بیله‌سوار با دو هزار و 331 هکتار و اردبیل با 337 هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار