دادستان مازندران، گفت: اگر کسی اندیشه های امام را به هر حزب و جناحی مرتبط کند به شهدا و امام خیانت کرده و اندیشه های امام قابل مصادره نیست.
کد خبر: ۸۸۶۹۲۷۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی ناحیه قائم شهر، حجت الاسلام اسدالله جعفری به مناسبت بیست و هشتمین مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر، اظهار کرد: فضیلت‌های ماه مبارک‌ رمضان بیشمار بوده و بواسطه ماه مبارک‌رمضان عدهای نجات‌ مییابند و عده‌ای هم به شرارت، بدبختی و عذاب الهی گرفتار می‌شوند.

وی افزود: ماه رمضان‌ ملاک‌ سعادت و بدختی است و درک واقعی این ماه به روزه داری صرف نبوده و شبهای آن را باید قیام‌ داشت چون دانشگاه بزرگ انسان سازی است .

دادستان عمومی و انقلاب مازندران با بیان اینکه روح انسان‌ها دانش یافته ماه رمضان است و روح و جسم باهم تعالی می یابد، بیان کرد: وجود ائمه معصومین در راهگشایی بسیار تاثیر گزار بوده و تاریخ بمانند شخصیت امام را بخود ندیده است.
این مسئول به نقل از مقام رهبری در مورد شخصیت امام، گفت: حقیقتا شخصیت بی نظیری مثل امام (ره) هوشمندترین ذهن‌ها و بهترین انسانها، از جنس انبیا است و مهمترین‌ چیزی که باید بدانیم و به آن عمل کنیم آن است که، بعنوان سربازان‌ امام باید اندیشه‌ها و آرمان‌های بلند امام را بشناسیم.

جعفری با اشاره به اینکه دفاع از مظلومان‌ جهان و مردم دوستی از اندیشه ها و عملکرد امام(ره) بود، تصریح کرد: انسانهای بزرگ را نه به خاطر سن، بلکه به دلیل اندیشه های بلند باید بزرگ دانست .
وی چند مولفه اصلی امام (ره) را مهم برشمرد و افزود: لقب معمار کبیر بودن امام خمینی(ره) به بخاطر سرنگون‌کردن طاغوت نبوده بلکه به دلیل پایه ریزی این ‌نظام و مهندسی آن به لحاظ شکل و محتوا و بیمانندی آن بوده است.
دادستان مازندران بحث دوم‌ در خصوص ویژگی های امام (ره) مردم‌محوری، بدون ‌وابستگی به قدرتهای بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) اولین اسوه حکومت مردم سالاری بوده و کسی بر حمایت محرومان از سوی او شک ‌نکرد و او متن‌ جامعه و نقش مردم در مسایل ملی و سیاسی برجسته نشان داد، چنانکه در انتخابات رهبری، ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و شورا را مردم ‌باید انتخاب کنند و سپس ولی فقیه درهر موردی نظر بدهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: صاحب این انقلاب مردمند و امام به حرفهای خود عمل کرد و این مهم مسائل حزبی نبوده، بلکه صیانت از گفتهها و اندیشه های امام است و اگر کسی اندیشه های امام را به هر حزب و جناحی مرتبط کند به شهدا و امام خیانت کرده و اندیشه های امام قابل مصادره نیست.
حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه امام گروه های چپ و راست را تشخیص داد، گفت: امام با بهره‌گیری از کتاب و سنت، استقلال آزادی و جمهوری اسلامی اندیشه‌های خود را معرفی کرد .

وی با تاکید بر اینکه نباید در برابر زیادهخواهیهای دشمنان‌ کوتاه آمد، بیان کرد: این کوتاهی امنیت ملی ما را به خطر می اندازد.

دادستان مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: امام‌روحیه سازش پذیری نداشت و دشمن شناس بوده، همچنین وحدت مسئولین و گروه ها، قوا، احزاب با یکدیگر و وحدت کشورهای اسلامی باهم را از اهداف امام خمینی(ره) عنوان کرد.
این مسئول در پایان این مراسم تصریح کرد: شاهکار اصلی معماری امام‌ در هیچ جای دنیا نیست و کسانیکه حرف جدایی دین از سیاست می زدند، امام‌ ثابت کرد که میتوان دین را با سیاست یکی کرد و این روزها وقت تفسیر اندیشه های امام بوده و نباید خود باخته باشیم و همچنین اگر اختلاف نظرهایی وجود دارد تا وقتی که رهبری نظر ندهد باید خود دار بودو همه باید زیر چتر ولایت فقیه باشند.





ارسال نظرات
پر بیننده ها