مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

طبق آموزه های دینی گیرنده صدقه خداوند است

طبق آموزه های دینی گیرنده صدقه خداوند است و اگر فردی برای رضای خدا از ایتام دلجویی کرده وبه اوکمک کند خداوند خود ضامن او در روز قیامت خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۶۹۲۹۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در همایش تجلیل از حامیان و خیران همکار با این نهاد دراستان زنجان ضمن قدردانی از حمایتهای مادی و معنوی حامیان از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد افزایش مشارکت خیران در این طرح ها را موجب ارائه خدمات اثربخش به این گروه از جامعه هدف دانست .

هدایت صفری با بیان اینکه این نهاد به تدبیر حضرت امام راحل تاسیس و با منویات مقام معظم رهبری در چهلمین سال از خدمت رسانی خود به قله رسیده است ، گفت : رویکرد اصلی کمیته امداد نوآوری در خدمات و شکوفایی و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت مردمی است .

وی با اشاره به اینکه در میان نهادهای تاسیس شده پس از پیروزی انقلاب ، کمیته امداد دو ویژگی برجسته دارد که منحصر بفرد است ، اظهار کرد : یکی از این ویژگی ها مزین بودن این نهاد به نام مبارک حضرت امام راحل و دیگری رسیدگی به نیازمندان و محرومان است .

صفری مزین شدن این نهاد به نام امام را موجب اعتماد زایی برای کمیته امداد در حوزه بین‌الملل و داخل کشور عنوان و تصریح کرد: تلاش همه امداد گران در کمیته امداد این است که با تمام وجود و با بهره گیری از روحیه جهادی و تفکر بسیجی و به کار گیری علم و دانش بهترین و موثرترین خدمات را به نیازمندان و اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه ارائه کنند.

وی نقش مردم و خیران را در این خصوص مهم دانست و خاطر نشان کرد : ارتقاء خدمات کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی بدون مشارکت مردم و خیران و نیکوکاران امکانپذیر نیست.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه کارکردهای این نهاد در حوزه کمک به فقرا در صدر اسلام توسط ائمه معصومان (ع) انجام می شد ، گفت : رسیدگی به نیازمندان از شئونات ولی است و امروز کمیته امداد به نیابت از ولی فقیه کار رسیدگی به حال نیازمندان را در جامعه بر عهده دارد.

وی در ادامه کفالت ایتام و افراد بی‌سرپرست و نیازمندان را یکی از موضوعات مورد تأکید دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: کمک به نیازمندان و دستگیری از ایتام موجب می شود انسان مغرور نشده و در مسیر دین قدم برداشته و جزو پرهیزگاران شود.

صفری اظهار کرد : طبق آموزه های دینی گیرنده صدقه خداوند است و اگر فردی برای رضای خدا از ایتام دلجویی کرده وبه اوکمک کند خداوند خود ضامن او در روز قیامت خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد فضای سبقت در خیرات و شمولیت همگانی کار خیر نیاز است هر یک از خیران برای این کار سفیر امداد باشند ، ادامه داد : با دعوت از سایر افراد در قالب حامیان به شکل زنجیره ای ضمن زمینه سازی برای مشارکت سایرین در این کار خیر منابع قابل توجهی برای رسیدگی به ایتام نیز فراهم خواهدشد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان درادامه تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد دراستان را سه هزار و 47 نفر اعلام کرد و گفت : این تعداد یک هزار و 477 فرزند یتیم و یک هزار و 570 فرزند محسنین را شامل می شود .

وی با اشاره به همکاری 13 هزار و 500 خیر در قالب حامی طرح اکرام و محسنین با کمیته امداد استان زنجان ، اظهار کرد : حامیان با همت بلند و اخلاص در حوزه رسیدگی به ایتام و حل مشکلات آنها با این نهاد همکاری دارند و این کار ضمن مقدس بودن موجب می شود خدمات اثربخشی به ایتام تحت حمایت کمیته امداد ارائه شود.

ارسال نظرات