خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت: پیروی از فرامین امام راحل می تواند راه گشا و نشانه ای برای تشخیص مسیر درست باشد.
کد خبر: ۸۸۶۹۳۰۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

سرهنگ علیرضاحیدری فرمانده سپاه ناحیه امام رضا علیه السلام شهرستان البرز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین به مناسبت ۱۴و۱۵خردادماه اظهار کرد: خردادماه، نقطه عطفی است در تاریخ معاصر.

وی ادامه داد: خرداد یادگاری است از پیوند معنوی توده های عظیم مردم کشور ما، واکنشی است از احساس عمیق مذهبی ملت ایران؛ نمایشی است از به پا خاستن مردمی که می خواستند ظلم و ستم را از بن بر کنند.

این مسئول اضافه کرد: خرداد ماه  تجسمی است از تاریخ اسلام و درجه ای است برای سنجش فداکاری و از خود گذشتگی انسان هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند.

حیدری ابراز کرد: پانزدهم خرداد، روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: از ۱۵ خرداد ماه، سال ۱۳۴۲ قیام تاریخی خونین مردم مسلمان ایران علیه مظاهر سلطه در جهت دستیابی به نظام عدل اسلامی آغاز گردید.

وی توضیح داد: زمینه های اساسی این قیام پر شکوه با فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و پیام امام خمینی (ره) خطاب به واعظ و گویندگان دینی مبنی بر افشای ماهیت رژیم حاکم فراهم شد.

حیدری مطرح کرد: در نتیجه مردم مبارز به حمایت از امام خمینی (ره) و ضدیت با شاه ستمگر برخواستند و مراسم مذهبی و عزاداری ماه محرم مبدل به تظاهرات بزرگ و دامنه دار علیه رژیم شاه وامپریالیسم گردید.

این مسئول یادآور شد: در پی این حوادث رژیم تصمیم به دستگیری امام خمینی (ره) و بسیاری از مبارزان مسلمان گرفت، به دنبال دستگیری امام و انتقال ایشان به تهران در قم و برخی از شهرهای دیگر تظاهرات عظیمی بر پاشد که منجربه شهادت هزاران تن از فرزندان دلیر این آب و خاک گردید.

 فرمانده سپاه شهرستان البرز در خاتمه گفت: در این برهه از زمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ما باید ادامه دهنده راه واقعی امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب باشد که رمز موفقیت دراین موضوع است.

3001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها