خبرهای داغ:
دادستان زیرکوه گفت: آنچه شخصیت امام راحل را از دیگران ممتاز کرد مجاهدت آن حضرت بود.
کد خبر: ۸۸۶۹۳۲۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام جلالی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،با تسلیت این ایام،به تبیین شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت و اظهارداشت: 14خرداد فرصت مناسبیست تا راه و فکر امام را برای جوانان بیان کنیم.

دادستان زیرکوه با بیان اینکه جسم امام از بین رفت اما مکتب امام در بین مسلمانان جهان باقی ماند،خاطرنشان کرد: امام راحل (ره)شخصیتی آن چنان بزرگوار بود که در میان بزرگان و رهبران جهان به دشواری می توان شخصیتی با این خصوصیات پیدا کرد.

وی تصریح کرد: این شجره طیبه که امام بنا نهاد شاخ و برگش را بر سراسر زندگی امت اسلامی گسترانید روز بروز محکم تر شده و‌محصول آن بیداری اسلامی در دنیای اسلام و دیگر کشورها بود.

دادستان زیرکوه ادامه داد :آنچه شخصیت امام را از دیگران ممتاز کرد مجاهد بودن بود؛آن حضرت فقط شعار نداد بلکه مرد عمل بود ودر قیام ۱۵ خرداد وقتی خیلی از علما امام را یاری نکردند با لفظ تندی شاه را خطاب قرار داد و تنها سینه سپر کرد و قیامش به بارنشست.

حجت الاسلام جلالی در ادامه موارد مهم سیره امام راحل را براندازی حکومت موروثی شاه ٬ایجاد حکومت دینی بر اساس اسلام نجات کشور از بی هویتی و‌وابستگی ٬تعارف نداشتن با قلدرهای عالم طرفداری از محرومان ‌و‌مستضعفان و نترسیدن از دشمن عنوان‌نمود.

وی با اشاره به اینکه اولین حرکت امام پایان دادن به حکومت موروثی شاهنشاهی بود،گفت:امام راحل به ما عزت ،آزادی،کرامت و بزرگی داد و راه را نشانمان داد و ما نیز باید راه امام را ادامه دهیم.

دادستان زیرکوه ادامه داد:امام راحل در مقابل هیچ ابرقدرتی خم نشد در مقابل کدخدا تعظیم نکرد و حرف از تعامل نزد بلکه با مشت گره کرده و با همت جوانانش توانست بر قدرتهای جهان فائق بیاید . اینها شخصیت و تفکرات امام بود و ما باید اینها را حفظ کنیم و از دشمنان نترسیم .

وی تاکید کرد: ما گردنه های زیادی در پیش داریم و باید با دشمنان مبارزه کنیم.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه امام خمینی (ره) طرفدار مستضعفان بود،اذعان داشت:واژه پابرهنگان و کوخ نشینان و کاخ نشینان برای نخستین بار توسط امام مطرح شد و ایشان عقیده داشت این کشور متعلق به مستضعفان و محرومان است.

دادستان زیرکوه با بیان اینکه امروز ما نتوانستیم خط امام را پیاده کنیم، گفت:امام در دانشگاهها و‌مدارس ما غریب است و امروز آنهایی که سند ۲۰۳۰را در مدارس پیاده می خواهند پیاده کنند بیایند مکتب امام ، سندامام و خط امام و انقلاب را پیاده کنند.

وی اذعان داشت:اگر کسی عامدانه بخواهد فکر جوانان و فرزندان ما را منحرف کند در آن دنیا بخشیده نخواهد شد.

جلالی با تاکید بر اینکه خط امام را رها نکنید،گفت:اگر خط امام را رها کنیم گمراه خواهیم شد و سیلی خواهیم خورد و باز مزدوران دنیا بر ما مسلط خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها