کد خبر: ۸۸۶۹۳۹۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: به منظور جلو گیری از انتشار اطلاعات خصوصی در فضای مجازی به این فضا اعتماد نکنید .

سرهنگ محمد علی آدینه لو با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی و تلگرام افزود: به علت این که سرور های شبکه های اجتماعی و تلگرام در خارج از کشور می باشد و غالبا اطلاعات بار گذار شده در این سرور ها توسط بیگانگان و افراد ، مورد سوء استفاده قرار می گیرد .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اطلاعات خصوصی خود را در گوشی های تلفن همراه ، کامپیوتر ذخیره نکنند، اظهار داشت: همواره فضای مجازی مخاطراتی در پی دارد و هیچ گاه نمی توان امنیت ۱۰۰ درصدی برای این فضا متصور شد .

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان بیان داشت : آدینه لو با اشاره به اینکه افراد در انتشار تصاویر و اطلاعات در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند گفت : افراد به دلیل بی اطلاعی و نداشتن اطلاعات کافی در برخی حوادث و رویداد ها با انتشار آن در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته باعث گسترش شایعات و بروز برخی آسیب ها و مشکلات می شوند .

این مقام انتظامی با اعلام اینکه کار بران شبکه های مجازی به توصیه ها و هشدار های پلیسی توجه کنند افزود : چندی پیش فردی بدون بررسی اقدام به انتشار فیلمی از یک حادثه رانندگی در فضای مجازی کرده بود که این امر باعث سوء استفاده معاندان و بیگانگان شده و چنین القاء می شد که پلیس عامل تصادف موتور سیکلت سوار بوده است .

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه عامل انتشار دهنده این فیلم توسط پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان شناسایی و دستگیر شده است، تصریح گرد: پلیس به همه کاربران فضای مجازی توصیه می کند برای جلو گیری از هر گونه آسیب ابتدا سطح آگاهی خود را در مورد این فضا افزایش دهند و تنها در صورت نیاز برای رفع نیاز های خود وارد فضای مجازی شوند .

ارسال نظرات