خبرهای داغ:
در راستای پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)؛

مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری عکس رضوی تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۹۵۱۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور گفت: با توجه به استقبال علاقه مندن به شرکت در این جشنواره مهلت ارسال آثار تا سی و یکم خردادماه جاری تمدید شد.

وی افزود:هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه های پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که مردادماه ١٣٩٦ در تبریز برگزار می‌شود.

محمدپور بیان کرد: این جشنواره همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(شاهچراغ)(ع) و همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه‌ی معصومین بویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر آن برگزار می‌شود.

وی، موضوعات جشنواره را شامل زیارت (آداب و فرهنگ زیارت )،جلوه های حرم مطهر رضوی، اَبنیه، امامزادگان و فرهنگ رضوی درتمام نقاط جهان برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این جشنواره در پنج بخش شامل؛ جلوه های معنوی زیارت، معماری(ابنیه واماکن زیارتی)، خلاقه(عکاس می تواند با نگاه خلاق خود و یا با بکارگیری تکنیک های سخت افزاری و نرم افزاری به بیان جلوه های معنوی زیارت بپردازد)، بخش امامزادگان استان با موضوع جلوه های معنوی زیارت ومعماری این اماکن(این بخش ویژه عکاسان آذربایجان شرقی می باشد) و بخش ویژه کرامت انسانی از منظر فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش ویژه این جشنواره به تولید آثاری پرداخته می شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم باشد وبرای تولید اثر در این زمینه ضرورت دارد صاحب اثر مستند حدیثی یا روایی یا قرآنی آموزه مورد نظر را بیان کند.

محمدپور تاکید کرد: اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی azarsh.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir انجام می شود.

هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری شورای فرهنگ عمومی استان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی، انجمن هنر عکاسی استان، انجمن سینمای جوان- دفتر تبریز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها