معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی استان زنجان:

توزیع بیش از 22 هزار تن انواع کود‌های شیمیایی در استان زنجان طی سال گذشته

سال گذشته بیش از 22 هزار تن از انواع کود‌های شیمیایی شامل کود ازته، کود اوره، کود فسفات و کود پتاسیم در بین کشاورزان استان زنجان توزیع شد.
کد خبر: ۸۸۶۹۵۴۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی استان زنجان با اشاره به توزیع انواع کود‌های شیمیایی در استان زنجان، گفت: سال گذشته 22 هزار و 628 تن از انواع کود‌های شیمیایی شامل کود ازته، کود اوره، کود فسفات و کود پتاسیم در بین کشاورزان استان زنجان توزیع شد.

سید موسی متوسلین با اشاره به میزان افزایش توزیع کود در بین کشاورزان افزود: نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش توزیع کود شیمیایی در سطح استان زنجان داشته‌ایم.

وی ضمن اشاره به بیشترین نوع مصرف کود‌های شیمیایی در استان زنجان اظهار داشت: بیشترین نوع مصرف کود‌های شیمیایی کود ازته و اوره است و کشاورزان برای دریافت کود به عوامل توزیع مراجعه کرده و کود را دریافت می‌کنند.

سید موسی متوسلین تصریح کرد: لیستی که برای دریافت کود در اختیار مراکز توزیع استان قرار می‌گیرد با توجه به سطح کشت و زیر کشتی که کشاورزان دارند میزان مصرف آنان به راحتی در اختیارشان قرار می‌گیرد و هیچ مشکلی از نظر تامین کود در استان نداریم.

وی با اشاره به میزان مصرف در هکتار کشاورزان از کود‌های شیمیایی گفت: میزان مصرف در هکتار برای کشاورزان توضیح داده شده و توصیه‌های لازم ارائه می‌شود.

ارسال نظرات