ادامه بلاتکلیفی تیم لیگ دسته یکی فوتبال استان مرکزی

برای حضور در فصل جدید لیگ آزادگان فعالیت تیم آلومینیوم اراک همچنان نامشخص است.
کد خبر: ۸۸۶۹۵۶۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سوت فصل جدید بازی‌های فوتبال برای بسیاری از تیم‌های لیگ زده شده است و بسیاری از تیم‌های لیگ دسته یک در تدارک انتخاب سرمربی و بازیکنان مورد نیاز خود برای فصل جدید این رقابت‌ها هستند.

استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که به رغم داشتن صنایع بسیار که می‌توانند در حمایت از ورزش حرفه‌ای نقش آفرین باشند ولی در این حوزه بسیار ضعف عملکردی دارد.

تیم فوتبال آلومینیوم اراک در دو فصل اخیر، تمرینات آماده سازی خود برای شروع لیگ را از اواسط خرداد ماه آغاز کرده بود اما در این فصل وضعیت این باشگاه به حدی نامعلوم است که شاید دغدغه آغاز تمرینات به یکی از آخرین دغدغه های مسئولین تصمیم گیرنده تبدیل شده باشد؛ مشکلات همچنان در سطوح بالاتر به قوت خود باقی است.

نه تنها فکرها به سمت انتخاب مربی و بازیکن نرفته است، بلکه در حال حاضر وضعیت مدیریتی باشگاه آلومینیوم مشخص نیست و مهم تر از آن حتی بحث انحلال یا عدم انحلال این باشگاه نیز به گوش می رسد.

بدهی سنگین باشگاه باعث شده تا مسئولان شرکت آلومینیوم هنوز به جمع‌بندی نهایی برای حمایت از باشگاه در فصل آتی نرسیده‌اند و همین مسئله علی اکبر محمودی مدیرعامل باشگاه آلومینیوم را وادار به استعفا کرده است. و اکنون مدت مدیدی است که این باشگاه بدون سکاندار به کار خود ادامه می دهد.

مهدی پاشازاده، سرمربی فصل گذشته آلومینیوم که از اواسط فصل به این تیم پیوست و نتایج خوبی نیز همراه این تیم کسب کرد، بارها از طرق مختلف اعلام کرده است که اولویتش برای فصل آتی نیز حضور در اراک است و با موافقت مسئولین آلومینیوم حاضر است در این فصل نیز به عنوان سرمربی این تیم باشد ولی گویا بلاتکلیفی باشگاه و عدم تحرک مجموعه آلومینیوم برای ادامه همکاری با وی باعث شد تا او نیز به پیشنهاد نساجی مازندران پاسخ مثبت دهد.

بسیاری از علاقمندان در اراک امیدوار بودند که با توجه به عملکرد مناسب فصل گذشته پاشازاده، وی در فصل جاری با پذیرفتن هدایت آلومینیوم این تیم را به یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر بدل کند. چیدن این مسائل در کنار یکدیگر و مرور فصلهای دورتر فوتبال اراک، که معمولا با بلاتکلیفی آغاز می‌شدند و در ادامه نیز تصمیمات عجیب و غریب به دنبال داشتند نشان می‌دهد نمی‌توان به وضعیت کنونی باشگاه آلومینیوم چندان خوشبین بود و عاقبت خیری برای آن متصور شد، مگر اینکه بلاتکلیفی زودتر به پایان برسد و با تصمیم گیری در خصوص موجودیت باشگاه از سوی شرکت ایرالکو اساسی‌ترین مشکل فعلی باشگاه برطرف شود.

مهم ترین نیاز باشگاه در حال حاضر تعیین تکلیف آن از سوی شرکت آلومینیوم است چراکه اگر قرار است این شرکت نسبت به تیمداری مخالفت نشان دهد، می بایست امتیاز باشگاه در اختیار هیات فوتبال استان مرکزی قرارگیرد تا برای آن حامی جدیدی پیدا شود که با توجه به وضعیت صنایع استان مرکزی چنین امری بسیار دشوار و البته زمان‌بر است.

اگر مدیران ایرالکو چنین تصمیمی دارند می بایست هرچه زودتر آن را رسما اعلام کنند تا ضربه ای که به دنبال انصراف آلومینیوم از تیمداری به بدنه فوتبال استان مرکزی وارد می شود، با دیر اعلام شدن این تصمیم چندبرابر نشود و اگر هم قرار است حضور آلومینیوم در عرصه ورزش تداوم یابد می بایست باز هم در اسرع وقت تکلیف مدیریت باشگاه تعیین شود و این باشگاه کار خود را برای فعالیت در لیگ یک فوتبال کشور استارت بزند تا بتواند عقب ماندگی خود را از رقبا جبران کند.

پیگیری‌های متعدد برای بررسی وضعیت باشگاه آلومینیوم، بی‌نتیجه مانده و از آینده تیم فوتبال لیگ دسته یکی استان مرکزی خبر موثقی در دست نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات