در گفتگو با سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بررسی شد؛
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : سه مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو که بیشتر با دام در تماس بوده اند شناسایی و برای مراحل درمان در حال حاضر در بیمارستان افضلی پور بستری می باشند.
کد خبر: ۸۸۶۹۵۶۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سید وحید احمدی طباطبایی سرپرست معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با بستری بیماران مشکوک به تب کنگو در کرمان و شهرستانهای تابعه به خبرنگار ما گفت: معمولا با گرم شدن هوا این مورد بیماری نیز ممکن است شایع شود و انتقال آن از طریق کنه صورت می پذیرد.
وی گفت : به علت همجواری با سیستان و بلوچستان و قاچاق دام از طریق این استان به دیگر شهرستانها احتمال وجود این بیماری وجود دارد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی دیگر از موارد مشکوک به تب کریمه کنگو را کشتار دام در کشتارگاه های غیرمجاز عنوان کرد و بیان داشت:برای مردم عمومی جای نگرانی وجود ندارد و نکته ای که مهم است بیشتر جزو بیماری های شغلی می باشد از جمله قصابان، دامداران و دامپزشکان که بیشتر با دام در تماس هستند.
طباطبایی خاطرنشان کرد: اگر به روستاهای اطراف سفر می کنید حتما از لباس پوشیده استفاده نمایید و حتی المقدور از تماس با دام خودداری کنید تا از گزش کنه در امان باشید.
وی افزود: یکی از مواردی که بسیار مهم است اینکه نیروی انتظامی باید به جد از قاچاق دام جلوگیری نماید.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان اذعان داشت: خوشبختانه کشتارگاه کرمان مجهز بوده و دارای ساختمان پیش سردخانه می باشد و  گوشت بعد از ذبح به مدت ۲۴ ساعت قبل از رسیدن به دست مشتری به پیش سردخانه منتقل می شود.
طباطبایی تصریح کرد: به هر حال مواردی که مردم باید رعایت کنند این است که بعد از خرید گوشت آن را ۲۴ ساعت داخل یخچال نگهداری و سپس برای خورد کردن آن از دستکش استفاده نموده و برای پخت گوشت را خوب حرارت دهند.
وی از سه مورد مشکوک به تب کریمه کنگو بستری در بیمارستان افضلی پور کرمان خبر داد و گفت: این سه بیمار متعلق به شهرستان کرمان می باشند که به جهت تماس بیشتر با دام مشکوک به این بیماری شده و سریعا برای مداوا به بیمارستان مراجعه و در حال حاضر وضعیت جسمانی آنها رو به بهبود است و طی امروز و فردا مرخص خواهند شد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین از موارد مشکوک در سایر شهرستانهای استان کرمان خبر داد و بیان داشت: موارد مشکوکی در برخی از شهرستان ها از جمله زرند، بافت و شهربابک نیز مشاهده شده که حال آنان وخیم نبوده و تحت درمان قرار گرفته اند.
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان با مشکل کمبود دارو روبرو نیستیم ، عنوان کرد: مردم باید خیلی مواظب باشند و گوشت مورد نیاز خود را از قصابی های مجازی که مهر کشتار داشته باشند خریداری نمایند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات