پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:

خشونت در بیشتر بازی‌های رایانه‌ای حرف اصلی را می‌زند

مومنی نسب گفت: از کار انداختن غیرجاندار، نابود کردن، تخریب اموال و بالا بردن صدا با هدف ترساندن در اکثر بازی های رایانه ای حرف اصلی را می‌زند.
کد خبر: ۸۸۶۹۶۳۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
روح الله مومنی نسب پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: از کار انداختن غیرجاندار، نابود کردن، تخریب اموال، بالا بردن صدا با هدف ترساندن، درگیری تن به تن با هدف آسیب رساندن فیزیکی، گرفتن حیات موجود زنده از نمونه‌های خشونت در بازی‌های رایانه­ ای است.
 
وی با بیان اینکه در بیشتر بازی‌های رایانه‌ای خشونت حرف اصلی را می‌زند، خاطر نشان کرد: با توجه به علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان به این نوع بازی‌ها، تجربه ذهنی رفتار خشونت آمیز و تاثیر پذیری از این نوع بازی‌هاست که سریعا باز خورد ان را در رفتار و حرکات کودکان می بینیم.
 
پژوهشگر فضای مجازی یاداور شد: به طور کلی شرکت های بازی سازی به دلیل جذابیت در جهت اهداف سودگرایانه، القا حس قدرت هرچند کاذب به بازیکنان و شبیه سازی محیط های جنگی جهت تخلیه هیجانات روحی و القای اهداف سیاسی بازی های خشن طراحی می کنند.
 
وی در پایان به والدین توصیه کرد: پدر و مادر ها باید به نظام رده بندی سنی برای استفاده از بازی‌های ویدئویی توجه کنند و این امر می‌بایست مورد توجه متولیان آموزش، عرضه کنندگان، کارشناسان و سیاستگذاران حوزه بازی های رایانه ای و انلاین قرار بگیرد تا میزان آسیب رسانی ادراکی، عاطفی، گفتاری و رفتاری کودکان و نوجوانان در اثر استفاده از این گونه بازی ها کاهش یابد. 
ارسال نظرات