مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز خبر داد:

تاجر بنام تبریزی 11 تخته فرش نفیس به موزه شهر اهدا کرد

مدیر عامل سازمان توسعه گردشگری از اهدای یازده تخته فرش با ارزش توسط تاجر تبریزی به موزه شهرداری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۹۶۵۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، رضا خلیلی گفت: تاجر صاحب نام تبریزی حاج یعقوب صادق نوبری در اقدامی شایسته با اهدای یازده تخته فرش از مجموعه خود به موزه قالی شهرداری تبریز به تالار فرش تزئین خاص بخشیده است.

وی ادامه داد: این شهروند  محترم تبریزی که در تجارت فرش دارای سابقه طولانی است و یکی از بازرگانان خوش نام فرش ایران در بازار جهانی به شمار می رود با ارسال یازده تخته فرش از هامبورگ آلمان به تبریز موجب تنوع در مجموعه قالی های موزه فرش شهرداری تبریز شده است.
وی افزود:  طبق نظر کارشناسان خبره  فرش موزه شهر این یازده تخته فرش از دست بافته های هنرمندان آذربایجانی است که دارای قدمتی بین هفتاد تا صد سال تخمین زده می شوند و با مواد خالص پشمی بافته شده اند و یکی از آنها تصویری منتسب به دوره مشروطیت است.

مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریزیادآور شد:  در قالی های اهدایی این نیک مرد تبریزی یک تخته زرنیم کاشان ابریشمی با طرح درختی رج شمار هفتاد بسیار قدیمی دیده می شود.
مدیر عامل سازمان توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز ضمن ارج نهادن به عمل شایسته این تاجر خیر ترتیبات لازم برای به نمایش گذاشتن این فرش ها جهت بازدید همشهریان و گردشگران انجام می دهد. 


 
ارسال نظرات
پر بیننده ها