گزارش از ضرر و زیان بی‌سابقه ذوب‌ آهن در ۱۵۰۰ روز گذشته + نمودار
جدیدترین بررسی‌ها از بورس تهران نشان می‌دهد که مجموعه زیان انباشته شرکت ذوب آهن اصفهان در سال‌های فعالیت دولت حسن روحانی ۱۶ برابر شده است.
کد خبر: ۸۸۶۹۷۰۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت ذوب آهن اصفهان در سالهای فعالیت دولت تدبیر و امید لحظه‌ا‌ی روی خوش به خود ندیده به شکلی که گزارش‌ها حکایت از زیان انباشته 1500 میلیارد تومانی این شرکت در پایان بهار سال 95 دارد.

به گزارش  این مقدار زیان انباشته نسبت به سال قبل‌تر از آن چیزی در حدود 800 درصد رشد داشته است. حتی کار به جایی کشید که اعلام شد این غول بزرگ آهنی قرار است اموال خود را به فروش برساند. البته ذوب آهن تنها شرکت و صنعتی نیست که در دولت تدبیر و امید با اوضاع نابسمان مالی مواجه شده است و وضعیت این شرکت امروز نمونه بارزی از وضعیت اکثر صنایع کشور است. اما جدیدترین بررسی‌ها از بورس تهران نشان می‌دهد که مجموعه زیان انباشته شرکت ذوب آهن اصفهان در سالهای فعالیت دولت حسن روحانی 16 برابر شده است. براساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ذوب آهن اصفهان در سایت کدال، زیان انباشته این شرکت در پایان سال 1395 از 2 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

 سهام شرکت ذوب آهن اصفهان اولین بار در بهمن ماه سال 1390 در فرابورس عرضه شد. در آن زمان شرکت زیانده بود و زیان انباشته آن بالغ بر 470 میلیارد تومان بود. اما شرکت در سالهای 91 و 92 سودآوری داشت و زیان انباشته آن در پایان سال 1392 با 73 درصد کاهش، به رقم 126 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. ذوب آهن در سال 93 با کاهش سودآوری مواجه شد و در سالهای 94 و 95 به زیان افتاد. بدین ترتیب زیان انباشته این شرکت از سال 93 رو به افزایش گذاشت و در سال 94 به 1300 میلیارد تومان رسید. اکنون ذوب آهن در صورتهای مالی سال 1395 خود رقم بی سابقه 2 هزار و 30 میلیارد تومان زیان انباشته را مشاهده می‌کند، زیانی که نسبت به پایان سال 1392 بیش از 16 برابر شده است. در سایر شاخصها هم وضعیت چندان تعریفی ندارد به شکلی که فروش این شرکت در سال 95 نسبت به سال 92 یعنی آخرین سال دولت گذشته 16 درصد کاهش، سود ناخالص آن 98 درصد کاهش، سود عملیاتی آن 120 درصد کاهش، هزینه مالی آن 75 درصد کاهش و سود خالص آن 286 درصد کاهش  یافته است، که این حجم از آمار منفی در تاریخ شرکت ذوب آهن بی‌اسبقه بوده است. باید دید مسئولان صنعت کشور چه واکنشی نسبت به انتشار این آمارهای منفی از خود نشان خواهند داد.

ارسال نظرات