نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است نهاد ثالثی همانند شورای نگهبان به دور از تفکرات سیاسی و جناحی نظارت بر انتخابات شوراها را برعهده گیرد.
کد خبر: ۸۸۶۹۷۱۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در رابطه با لزوم اصلاح قانون نظارت بر انتخابات شوراها، اظهارداشت: ساز و کار موجود ناکارآمد و گاهی تابع فشارهای سیاسی و جناحی می‌شود و بعضا دیده شده افراد دارای پرونده در مراجع چهارگانه در این فرآیند تایید شده‌اند.

عضو ه‍یئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این ساز و کار نشان داده است که کاربردی نیست و صرفا یک سازوکار سیاسی است، گفت: متاسفانه در برخی موارد توجهی به صلاحیت افراد نمی‌شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی با اشاره به اینکه نواقص قانونی در نظارت بر انتخابات شوراها وجود ندارد و در استان‌های مختلف وحدت رویه‌ای وجود ندارد، بیان کرد: قانونگذار این اختیار را به هیئت نظارت بر انتخابات داده است که براساس نظرات مراجع چهارگانه و پاسخ استعلام‌ها کاندیداها را تایید یا رد صلاحیت کنند ولی این اختیار تابع مباحث سیاسی و شخصی شده است.

حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید نظارت بر انتخابات شوراها را بر عهده بگیرد، بیان کرد: باید مقام ثالثی همانند شورای نگهبان به دور از تفکرات سیاسی و جناحی به این موضوع رسیدگی کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها