آغاز برداشت کلزا در پارس آباد مغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد مغان از خريد تضميني هر كيلو كلزا به قيمت 27 هزار و 830 ریال از كشاورزان کلزاکار اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۹۷۷۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل ازآران مغان، علی اکبر حسنیان همزمان با آغاز برداشت محصول کلزا در پارس آباد مغان اظهار داشت: دو مراکز خرید کلزا برای خرید محصول تولیدی کشاورزان در اين شهرستان مرزي دایر شده است.

وي با بيان اينكه حدود 6 هزار هکتار از مزارع شهرستان پارس آباد به زیر کشت کلزا رفته است، گفت: مراکز خرید کلزا در این شهرستان از 13 خرداد فعالیت خود را آغاز کرده و کلزاکاران می توانند بدون هیچگونه معطلی و تاخیر محصول برداشت شده خود را به این مراکز خرید تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با اشاره به اينكه پیش بینی مي شود امسال بیش از 14 هزار تن دانه محصول کلزا در این شهرستان استحصال شود، تصريح كرد:به ازای هر کیلوگرم محصول تحویلی کلزا، 27 هزار و 830 ریال به صورت خريد تضميني به کلزاکاران شهرستان پارس آباد پرداخت خواهد شد.

به گفته حسنيان، حداکثر رطوبت برای خرید محصول کلزا 20 درصد تعیین شده و رطوبت بالای این میزان از کشاورزان خریداری نخواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: دولت بسته های حمایتی ویژه ای شامل بیمه رایگان، اعطای تسهیلات بانکی سرمایه در گردش و خرید تضمینی برای زراعت محصول کلزا در نظر گرفته و کشاورزان برای استفاده از تسهیلات در نظرگرفته شده باید سطح زیر کشت این محصول را در سال آینده بیش از پیش افزایش دهند.

ارسال نظرات