بیژن عبدی گفت: طرح ادغام بانکی فرم و شکلی صوری دارد از اینرو نقدینگی که به خاطر سود بالای بانکی محبوس شده است و راهی به تولید پیدا نمی کند نقشی در اقتصاد کشورمان نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۶۹۸۱۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۲

بیژن عبدی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تنها بانکی که از طرح ادغام مصون بماند این است که نرخ سود بالای بانکی را به شکل دستوری به بیش از 25 درصد افزایش دهد که این رویه نشان دهنده تداوم رکود اقتصادی در کشورمان است. ادغام بانکی، خروجی نداشته است.

وی با بیان اینکه موج عظیم نقدینگی موجب بورس بازی کالاها می‌شود افزود: اگر بانکی هم درصدد باشد تا نرخ سود بانکی را کاهش دهد با خطر جدی مواجه می‌شود که بورس کالا می تواند بر روی دلار یا طلا متمرکز شود حتی بورس بازی هم می تواند بخش مسکن را هم در اختیار بگیرد تا از این طریق مردم را دچار مضیقه و تنگنای مالی جدی قرار داده و در پی آن هم بتواند قیمت دلار، کالاهای مرتبط و حتی خودرو و گوشی موبایل را افزایش داده و کورد سوء استفاده قرار بگیرد.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: همه موارد اعم از گسترش و یا ادغام سیستم بانکی نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد که متاسفانه دولت هیچ برنامه ای برای حل این معضل نداشته است؛ از اینرو نقدینگی کنونی که نتایجی برای بخش تولید در کشورمان نداشته است  و از سویی دیگر هم نتوانسته فضای تولیدی را فعال کند.

عبدی در خاتمه افزود: باید این سوال پاسخ داده شود که ادغام بانکی در پی چه اهدافی است لذا طرح ادغام بانکی فرم و شکلی صوری دارد از اینرو نقدینگی که به خاطر سود بالای بانکی محبوس شده است و  راهی به تولید پیدا نمی کند نقشی در اقتصاد کشورمان نخواهد داشت.

ارسال نظرات