رئیس کل بانک مرکزی دیروز به درخواست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس راهی بهارستان شد تا توضیحاتی درباره نحوه تسویه و حل مشکل سپرده گذاران کاسپین به نمایندگان خانه ملت بدهد.
کد خبر: ۸۸۶۹۸۳۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، عصر دیروز نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از مسئولان ارشد بانکی در راستای بررسی مشکلات مربوط به موسسه کاسپین برگزار شد.

در این نشست که به خواست پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی درباره میزان سپرده ها، دارایی ها و بدهی های کاسپین به نمایندگان مجلس داد.

براساس خبرهایی که از جلسه دیروز بیرون امده می توان گفت که بازهم جلسه کاسپینی مجلس با مسئولان بانک مرکزی به نتیجه مشخصی نرسیده چراکه طبق گفته های پورابراهیمی، لازم است جلسه ای نیز با مسئولان دستگاه قضایی برگزار شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید از آنجایی که برخی از تصمیمات دستگاه قضایی در مورد موسسه کاسپین با مشکلات فعلی سپرده گذاران گره خورده، باید جلسه ای با مسئولان دستگاه قضا هم برگزار شود.

به گفته پورابراهیمی، در این جلسه در مورد تعیین تکلیف تامین منابع این موسسه که بخشی از آن در قالب تسهیلات و بخشی از طریق واگذاری دارایی‌ها از محل جذب سپرده بوده است، بررسی‌هایی انجام شد.

اما پورابراهیمی اشاره ای هم به گزارش سیف از وضعیت کاسپین داشت و گفت: اقداماتی که از سوی بانک مرکزی اعلام شد، مشخص کننده مسیر فعلی است که از نظر ما کامل نیست و باید تصمیمات جامع تری اتخاذ شود.

چندی قبل پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی با ارسال نامه‌ای به سیف اعلام کرده بود در صورت تداوم وضعیت فعلی، کمیسیون مذکور تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را کلید خواهد زد.

گفتنی است، هم زمان با حضور ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس جهت تعیین تکلیف نهایی سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین، جمع کثیری از سپرده گذران کاسپین از صبح زود خود را به بهارستان رساندند تا در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع اعتراضی زده و از نمایندگان مجلس بخواهند هر چه سریع تر به اوضاع نابسامان و بلاتکلیفی مردم سپرده گذار در اقصی نقاط کشور رسیدگی نهایی نموده و با تعیین تکلیف تمامی سپرده گذارن و اعلام زمان بندی مشخص این بحران 8ماهه را پایان بدهند.

ارسال نظرات